خبرگزاری کار ایران

احمد خرم در گفت و گو با ایلنا:

خرید هواپیما با فاینانس توجیه اقتصادی ندارد

وزیر راه و ترابری دوره اصلاحات با بیان اینکه خرید هواپیما از طریق فاینانس نیاز به گارانتی دارد،‌ گفت:‌ یکی از گزینه های خرید هواپیما پس از لغو تحریم ها خرید از طریق فاینانس است اما هر چند فاینانسرها هواپیما را به رهن می گیرند اما این مدل از خرید نیاز به گارانتی هم دارد.

احمد خرم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، ‌ اظهار داشت: خرید از طریق فاینانس با توجه به رقابتی که در این حوزه وجود دارد، ‌ منطقی نیست و توجیه اقتصادی ندارد.

وی افزود: ‌ در حال حاضر در پروازهای داخلی قیمت هر نفر پرواز ۱۵۰ هزار تومان است اما در پروازهای خارجی این نرخ به ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد این در حالی است که برای پروازهای داخلی تقاضا وجود دارد بنابرابن برای اینکه خرید هواپیما از طریق فاینانس توجیهی داشته باشد یا باید پروازهای خارجی را افزایش داد و یا دولت باید یارانه پروازهای داخلی را بپردازد.

وزیر راه و ترابری دوره اصلاحات با بیان اینکه فاینانس برای پروزاهای خارجی جواب می‌دهد اما برای پروازهای داخلی نه، اظهار کرد: ‌ در این شرایط بازگشت سرمایه برای فاینانسر‌ها از ۸ سال به ۲۰ سال می‌رسد.

خرم تاکید کرد: ‌با وجود این شرایط فاینانسر‌ها حاضر نیستند وارد این بازار شوند مگر اینکه بانک مرکزی یا وزارت راه و شهرسازی گارانتی فاینانس را بر عهده بگیرد. ‌ ‌

 ‌ ‌ ‌

کد خبر : ۲۶۴۷۸۳