خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک سرمایه خبرداد:

ساخت مسکن ارزان برای فرهنگیان / بانک‌ها باید نهضت راه اندازی کارت الکترونیکی را آغاز کنند

یکی از برنامه‌های ما کمک به تولید مسکن ارزان قیمت برای فرهنگیان از طریق شرکت‌های تابعه این بانک است که در این راستا نگاه ما بر بازسازی بافتهای فرسوده متمرکز شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خیرالله بیرانوند ، مدیر عامل بانک سرمایه طی نشست خبری که به مناسبت آغاز سال جدید برگزار شده بود در خصوص تشریح برنامه‌های این بانک در سال ۹۴ گفت: بانک سرمایه با قدمت بیش از ۱۰ سال یکی از بانکهای به نام خصوصی در کشور است، که نقش بسیار موثری در رشد و توسعه اقتصادی کشور داشته است.

وی گفت: این بانک بسیاری از پروژه‌های صنعتی، تولیدی، کشاورزی و بازرگانی را پوشش داده و توانسته است با ارائه تسهیلات خود به این بانک‌ها در به ثمر رسیدن توسعه اقتصادی کشور سهیم باشد.

بیراوند در خصوص فعالیتهای ارزی این بانک عنوان کرد: بخش ارزی بانک سرمایه یکی از نقاط قوت ما محسوب می‌شود، صرافان بانک موفق شده‌اند در همین راستا بخش قابل توجهی ارز را از معاملات خارجی از نظر نقل و انتقال امن انجام دهند، که از این ناحیه بانک سرمایه رسالت خود را در خصوص مقابله با تحریم‌ها انجام داده.

وی با اشاره به اینکه بانک سرمایه ۱۴۳ شعبه فعال در سراسر کشور دارد گفت: ما در سال ۹۴ قصد داریم حداقل ۵۰۰ دستگاه کیوسک الکترونیکی را در سطح کشور و با تمرکز بر مراکز فرهنگی نصب کنیم، که این دستگاه‌ها خدمات ویژه‌ای مانند VTM، خود‌پرداز و خود دریافت را ارائه می‌کنند.

مدیر عامل بانک سرمایه با اشاره به توسعه خدمات الکترونیکی این بانک در سال جدید گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما توسعه دستگاه‌هایPOS است که این مسئله محور اصلی بانکداری الکترونیک محسوب می‌شود، همچنین ما درصدد هستیم که دو کارت الکترونیکی جدید را ایجاد کنیم.

بیرانوند در تشریح کارتهای جدید الکترونیکی گفت: این کارت‌ها شامل کارت تخفیف دار برای مجموعه فرهنگیان سراسر کشور و کارتهای چند منظوره کیف پول خرد الکترونیکی برای استفاده عموم جامعه است، که خوشبختانه با انعقاد توافقنامه‌ای مابین ما و وزارت آموزش و پرورش و سازمان منطقه آزاد کیش، این طرح آغاز خواهد شد. ما درصدد هستیم که با اجرای این طرح یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر فرهنگی و ده میلیون نفر دانش آموز از کارتهای تخفیف دار و چند منظوره ما استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: در خصوص قرار داد ما با منطقه آزاد کیش درصدد هستیم که با صدور کارت کیش‌وندی برای تمامی ساکنان جزیره کیش می‌توانیم خدماتی را ارائه دهیم.

مدیر عامل بانک سرمایه با اشاره به برنامه این بانک در خصوص کمک به ساخت مسکن ارزان برای فرهنگیان گفت: برنامه بعدی ما کمک به تولید مسکن ارزان قیمت برای فرهنگیان از طریق شرکتهای تابعه این بانک است که در این راستا نگاه ما بر بازسازی بافتهای فرسوده متمرکز شده است.

بیرانوند گفت: از دیگر برنامه‌های بانک سرمایه در سال جدید می‌توان به تامین مایحتاج ارزان قیمت و تخفیف‌دار برای فرهنگیان اشاره کرد که درهمین خصوص قصد داریم از طریق شرکت بازرگانی بانک سرمایه کالاهای داخلی را تهیه کرده و از طریق تعاونی‌های فرهنگیان توزیع کنیم.

وی در ادامه افزود: در همین زمینه قصد داریم که با راه اندازی بستر خرید اینترنتی این کالا‌ها به خروج تولید کنندگان داخلی کشور کمک کنیم.

بیرانوند معتقد است که امسال همه بانک‌ها باید نهضت راه اندازی کارت الکترونیکی را آغاز کنند تا بتوان از این طریق تولید را از رکود خارج کنیم.

مدیر عامل بانک سرمایه با اشاره به اینکه در تلاش هستیم که طی یک برنامه سه ساله این بانک را به رتبه سوم شبکه بانکی خصوصی کشور برسانیم گفت: سهام بانک سرمایه از ابتدای سال جاری که با ۱۶۵ تومان آغاز شد تا ۲۱۷ تومان هم رسید، که این مسئله نشان دهنده این است که رویکرد کار‌شناسان و فعالان بازار سرمایه نسبت به این بانک مثبت است.

وی گفت: سرمایه این بانک در حال حاضر ۴۰۰ میلیارد تومان است که قصد داریم طی سال ۹۴ سرمایه اولیه بانک را با آورده‌های نقدی سهام داران به هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش دهیم، همچنین بنا داریم که در بخش امور بین‌الملل کارگزاریهای مختلفی را در سطح کشورهای منطقه بیش از پیش فعال کنیم.

بیرانوند گفت: نگاه خود را بر این موضوع متمرکز کرده‌ایم که با رفع تحریم‌ها خودمان را برای ورود به فعالیت در بازار‌های بین المللی آماده کرده تا بتوانیم تمام شعبمان را به شعب ارزی تبدیل کنیم. در همین راستا با پررنگ‌تر کردن فعالیت‌هایمان در مناطق آزاد قصد داریم تا مبادلات ارزی خود را افزایش دهیم.

مدیر عامل بانک سرمایه در خصوص مسئله تعیین نرخ سود بانکی گفت: یکی از دلایل افزایش نرخ سود بانکی در کشور محدود بودن فعالیت سرمایه داران به واسطه تحریم‌ها بود. در گذشته مبلغ قابل توجهی از وجوه مورد نیاز واردات مواد اولیه به صورت نسیه از طریق اعتبارات بین المللی مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما آغاز تحریم‌ها سرمایه داران از انجام این کار منع شده‌اند.

کد خبر : ۲۶۴۸۴۰