خبرگزاری کار ایران

معاون امور تعاون وزارت کار؛

سهم تعاون از اشتغال کشور1.5 میلیون نفر است

asdasd
کد خبر : ۲۶۸۷۵۵

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد 1.5 میلیون نفر اشتغال از سوی تعاونی های کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، سیدمحمود کلانتری افزود: 100 هزار تعاونی فعال و 680 اتحادیه سراسری در کشور فعال هستند.

وی تعاونی ها را متولی اعتماد عمومی در جامعه دانست و افزود: فقرزدایی در مناطق محروم کشور با روش توانمندسازی افراد کاربرد مهم تعاونی هاست.

وی با بیان آنکه تعاونی ها چشمه جوشان اشتغال هستند و در توسعه عدالت اجتماعی نقش مهم دارند، تاکید کرد: تعاونی ها سرمایه اجتماعی تولید می باشند که با ایجاد اعتماد، به پیشبرد اهداف اقتصادی و اجتماعی کشور کمک می کنند.

به گفته وی، تعاونی در جهان قدمتی 170 ساله و سازمان بین المللی تعاون قدمتی 120 ساله دارد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هدف از انعقاد تفاهم نامه را ایجاد همگرایی در استانها، حمایت مدیران استانی از فعالیت تعاونی ها، افزایش سهم تعاونی ها در اقتصاد به میزان 25 درصد عنوان کرد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیش از 50 بیمارستان در کشور به صورت تعاونی و 700 تعاونی خدماتی بهداشتی درمانی فعال هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز