خبرگزاری کار ایران

بیش از 4 میلیون بازرسی از واحدهای صنفی سراسر کشور در سال 93

asdasd
کد خبر : ۲۶۸۸۵۷

مدیر واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران گفت: بیش از چهار میلیون بازرسی از واحدهای صنفی سراسر کشور در سال 93 صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از اتاق اصناف ایران، حسین فرجی افزود: براساس آمار و اطلاعات انجام شده تعداد کل بازرسی ها از صنوف خرده فروشی در سراسر کشور، طی 12 ماهه سال 93 چهار میلیون و 366 هزار و 187 فقره بوده که توسط بازرسان اصناف انجام شده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد 241 هزار و 575 فقره پرونده به ارزش ریالی 416 میلیارد و 684 میلیون و 37 هزار و 965 ریال تشکیل و برای رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی و سایر ادارات ذیربط ارسال شده است.

فرجی تصریح کرد: بعد از بررسی ها و ارزیابی کارشناسان 175 هزار و 217 فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد و از کل شکایات قابل پیگیری 15 درصد منجر به رضایت شاکی، 29 درصد متخلف، 44 درصد غیرمتخلف و 12 درصد در دست بررسی است.

مدیر واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران گفت: طی دوره مذکور از مجموع 182 هزار و 110 فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی و نظارت اصناف کشور 61 درصد در بخش کالا و 39 درصد در بخش خدمات است که از مجموع شکایات دریافتی 20 درصد به صورت حضوری، 64 درصد تلفنی و 16 درصد به صورت کتبی دریافت و رسیدگی شده است.

فرجی افزود: در سال93 برخی از اقلام از جمله میوه و مرکبات، نان، حبوبات، ماکارونی، مواد لبنی گوشت مرغ ، قند و شکر و سیمان خاکستری با افزایش چند درصدی روبرو بود.

وی گفت: همچنین بیشترین تخلفات صورت گرفته در مدت یادشده مربوط به نان، میوه و مرکبات، تخم مرغ، گوشت مرغ، صیفی جات، گوشت قرمز و قند و شکر بوده است.

مدیر واحد بازرسی و نظارت افزود: بیشترین موارد تخلف مربوط به درج نکردن قیمت با 104 هزار و 332 فقره تخلف، گرانفروشی با 79 هزار و 288 مورد تخلف و صادر نکردن صورتحساب با 28 هزار و 835 فقره تخلف بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز