خبرگزاری کار ایران

براساس ابلاغیه جدید:

صادرات محصولات فولادی تمدید شد

asdasd
کد خبر : ۲۶۹۶۲۱

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اعلام کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با تمدید آزادی صادرات محصولات فولادی بدون تعیین مدت مشخص موافقت کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از انجمن مزبور حاکی است، سیدعباس حسینی مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات وزارت صنعت، معدن و تجارت با صدور ابلاغیه ای از تمدید آزادی صادرات محصولات فولادی خبرداد و اضافه کرد: صادرات با رعایت مقررات تعرفه ای آزاد است.

صادرات تولیدات فولادی از دی ماه 1392 تا پایان خرداد 93 مورد موافقت قرار گرفته بود و سپس این مهلت تا پایان 1393 تمدید شد.

پیش از این انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران طی نامه ای خطاب به معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار تمدید مهلت آزادی صادرات فولاد برای سال 1394 شده بود.

آمارهای منتشر شده حاکی است صادرات فولاد کشور سال گذشته به بیش از دو میلیون تن رسید، درحالی که سالهای 92 - 1391 در مجموع حدود 200 هزار تن تولیدات فولادی صادر شده بود.

حسینی در ابلاغیه خود آورده است، براساس تصمیم جدید دولت، صادرات محصولات فولادی آزاد شده و برپایه آن تمام فعالان اقتصادی می توانند با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، صادرات محصولات فولادی را انجام دهند.

مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات وزارت صنعت، معدن و تجارت این موضوع را طی نامه ای رسمی به دفتر صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز ابلاغ کرده است.

ایران به عنوان نخستین تولیدکننده فولاد در خاورمیانه و چهاردهمین فولادساز جهان محسوب می شود.

قرار است براساس سند چشم انداز 1404 ظرفیت تولید فولاد کشور به 55 میلیون تن برسد و اکنون این رقم بالغ بر 22 میلیون تن اعلام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز