خبرگزاری کار ایران

دو سکوی فاز 14 پارس جنوبی جایگزین موقت سکوهای اقماری فازهای 17 و 18 شد

asdasd
کد خبر : ۲۶۹۸۶۹

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: با هدف افزایش تولید گاز پارس جنوبی در سال جاری دو سکوی فاز ١٤ به طور موقت جایگزین سکوهای اقماری فازهای ١٧ و ١٨ میدان مشترک گازی پارس جنوبی می شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، علی اکبر شعبانپور روز دوشنبه درباره وضع کنونی توسعه فاز ١٤ پارس جنوبی فزود: این فاز کمترین پیشرفت اجرایی را دارد و اکنون در اولویت اجرایی توسعه شرکت نفت و گاز پارس نیست.

وی با اشاره به توسعه مناسب پالایشگاه فاز ١٧ و ١٨ میدان گازی پارس جنوبی و ظرفیت خالی این پالایشگاه بیان کرد: قرار است از دو سکوی اقماری فاز ١٤ پارس جنوبی برای تکمیل طرح فازهای ١٧ و ١٨ استفاده شود.

شعبانپور اظهار کرد: همچنین اولویت بندی اجرای طرح ها امسال نیز براساس برنامه تامین منابع انجام شده و بر این اساس بهره برداری نهایی از پالایشگاه فاز ١٥ و ١٦ پارس جنوبی یکی از اولویت های اصلی شرکت نفت و گاز پارس در نیمه نخست امسال است.

بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ساخت و نصب دو سکوی اقماری فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی باید تا نیمه نخست سال ٩٤ به پایان برسد.

اکنون اسکلت سکوهای اقماری فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی در شرکت صدرا ساخته و عمده سفارش های کالای این پروژه نیز انجام شده است؛ ضمن آن که عملیات حفاری در دو سکوی اقماری فازهای ١٧ و ١٨ میدان گازی پارس جنوبی نیز با فعالیت دو دستگاه دکل هم اکنون در دست اجرا است.

توسعه فازهای ١٧ و ١٨ میدان گازی پارس جنوبی به منظور تولید روزانه ٥٠ میلیون متر مکعب گاز طبیعی ، ٨٠ هزار بشکه میعانات گازی و ٤٠٠ تن گوگرد و تولید سالیانه یک میلیون تن اتان و 1.05 میلیون تن گاز مایع انجام می شود.

مراحل توسعه ٢ بخش خشکی و دریایی این پروژه از جانب کنسرسیومی از شرکت های ایرانی در حال اجرا است. پیمانکاران طرح توسعه فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی و شرکت مهندسی و ساخت صنایع نفت و صدرا هستند.

طرح های توسعه میدان گازی پارس جنوبی در شهرستان های عسلویه و کنگان در جنوب استان بوشهر در دست اجراست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز