خبرگزاری کار ایران

سازمان ایمیدرو:

صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیتهای معدنی از شمول مالیات بر ارزش افزوده معاف شد

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۰۳۵

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: براساس مصوبه هیات وزیران که از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد، صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی از شمول قانون مالیات بر ارزش افزوده معاف شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان ایمیدرو: مصوبه هیات وزیران در جلسه 24 اسفند 1393 برپایه لایحه رفع موانع تولید صادر شده بود.

صندوق مزبور همچنین از شمول ماده 145 قانون مالیات های مستقیم معاف شد.

هیات وزیران در نشست یادشده صندوق های حمایتی همچون صندوق ضمانت سرمایه گذاری کوچک، صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، صنایع دریایی و نیز صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را از شمول قوانین مزبور معاف کرد.

به منظور تحقق توسعه پایدار در بخش معدن، ایجاد تضمین و امنیت سرمایه گذاری در فعالیت های معدنی و همچنین هدایت و راهبری این سرمایه گذاری در راستای اهداف کلان کشور، به استناد ماده 31 قانون معادن مصوب سال 1377 مجلس شورای اسلامی صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی تاسیس و اساسنامه آن در جلسه مورخ 1380.3.16 هیأت وزیران بنابه پیشنهاد 1377.11.27 وزارت صنایع و معادن تصویب شد.

صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، شرکت بیمه ای است و ریسک سرمایه گذاری در بخش اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدنی را پوشش می دهد.

این صندوق در خصوص تسهیلات وام بانکی با دستگاه های تسهیلات دهنده و بانک های عامل هماهنگ بوده و هرگاه دستگاه تسهیلات دهنده بخواهد وام خود را با ریسک پذیری صندوق بیمه به متقاضی پرداخت نماید، از سوی صندوق همکاری های لازم به عمل می آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز