خبرگزاری کار ایران

معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزیر اقتصاد:

بانکها سه ساله سرمایه گذاری های غیربانکی را واگذار می کنند

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۰۹۴

معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر نقش بانکها به عنوان واسطه وجوه بین سپرده گذاران و فعالان اقتصادی گفت: در لایحه قانونی که هم اکنون در شورای نگهبان در حال بررسی است، بانکها باید ظرف سه سال سرمایه گذاری های غیربانکی را واگذار کنند.

به گزارش ایلنا و به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، محمد پاریزی با بیان اینکه بنگاهها بخشی از اقتصاد ملی هستند، افزود: به عنوان یک سیاست کلی باید عارضه بنگاهداری بانکها درمان و مدیریت این بنگاهها به فعالان اقتصادی سپرده و امکان دسترسی آنها به منابع بانک ها فراهم شود.

وی تاکید کرد: بانک ها بعنوان واسطه تامین وجوه سپرده گذاران و فعالان اقتصادی برای کارآفرینی و کسب و کار هستند و نباید به بنگاه داری بپردازند.

پاریزی با بیان اینکه 40 درصد از سرمایه پایه هر بانک می تواند صرف سرمایه گذاری مستقیم و غیرمستقیم شود، تصریح کرد: هر بانکی باید صرافی، شرکت سرمایه گذاری داشته باشد که این بخش از فعالیت ها را جزو فعالیت های بانکداری می نامیم.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی در عین حال، خاطرنشان کرد: در جریان بنگاهداری بانکها، بخشی از منابع بانکها پرداخت تسهیلات به این شرکتها و بنگاههای تحت پوشش یا وابسته به خود می شود که در نتیجه شرایط غیررقابتی برای بانکها ایجاد می کند.

پاریزی گفت: سیاست کلی دولت این است که هزینه تامین مالی را در کشور کاهش دهد که این امر با واگذاری بنگاه های تحت پوشش بانکها و نیز کاهش نرخ سود تسهیلات محقق خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز