خبرگزاری کار ایران

نخستین فرش 1200 شانه جهان در شهر فرش رونمایی شد/صادرات 700 میلیون دلاری فرش

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۵۵۷

طی مراسمی با حضور فعالان صنعت فرش و رسانه های گروهی ،از نخستین فرش 1200 شانه جهان در شهر فرش رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این مراسم سید مهدی موسوی،مدیر شهر فرش در سخنانی با اشاره به اهمیت صنعت فرش و لزوم توجه به این صنعت گفت:یکی از مهمترین اقداماتی که می تواند صنعت فرش کشور را رونق دهد،تولید و طراحی فرش هایی با طرح های نوین و مورد نیاز جامعه مصرف کننده است.

موسوی با اشاره به نخستین فرش 1200 شانه جهان گفت:برای نخستین بار چنین فرشی در ابعاد جهانی و معادل با فرش دستباف در ایران تولید شدکه فقط هم در شهر فرش عرضه و توزیع میشود.

به گفته وی، فرش ۱۲۰۰ شانه بسیار لطیف و متمایز با دیگر فرشهای ماشینی است که با ماشین آالت بلژیکی تولید شده اما دیگر موارد مانند طرح، رنگ و... بهدست هنرمندان ایرانی رقم خورده است. موسوی تصریح کرد: براساس آمار گمرک، در سال گذشته ۷۰۰ میلیون دلار صادرات فرش اعم از ماشینی و دستباف داشته ایم که باید بیش از اینها فعالان صنعت فرش مورد حمایت قرار گیرند چراکه فرش ارزش افزوده بالایی هم برای اقتصاد و کشوردارد. وی اظهار کرد: این فرش در ابعاد ۱۲ متری، ۳/۵ میلیون تومان به فروش میرسد که نخستین کار مشهد اردهال هم است و وعده این را هم دادهاند که تا یک هفته آینده کارهای جدیدتر و دیگری به ما ارائه بدهند. مدیر مجموعه شهر فرش تاکید کرد: خوشبختانه این مجموعه با حذف واسطه ها، محصوالت را با قیمت ارزان و واقعی به دست مصرف کننده می رساند.

پرویز درگاهی نیز در این مراسم گفت: پیش نیاز توسعه و رونق بازار فرش داخلی،رضایتمندی مشتری است.باید به سمت تولیداتی برویم که با نیاز مخاطب یکسان باشد.

مدیر فروش شهر فرش افزود:یکی از عمده ترین دلایل کاهش صادرات در چند سال اخیر و به خصوص بعد از مهر ماه سال 89 که تشدید تحریم ها را شاهد بودیم،نبود طرح ها و نقش های مناسب با سلیقه روز مخاطب،همینطور پایین بودن کیفیت برخی از تولیدات فرش بوده است.

درگاهی اضافه کرد: ما شاهد توسعه بازار فرش ماشینی هستیم،همینطور توسعه صادرات فرش ماشینی.با هدفمند شدن یارانه ها وضعیت تولید فرش ماشینی بحرانی شد و کارخانه به دلیل افزایش هزینه سربار تولید نتوانستند طرح های توسعه ی خودشان را در زمینه تولید محصولات جدید پیاده سازی کنند،هنوز هم دولت یارانه تولید را که بخشی از آن باید به تولیدکنندگان فرش برسد پرداخت نکرده است.

درگاهی با اشاره به رونمایی از نخستین فرش 1200 شانه جهان در ایران گفت: امروز هم در این مراسم رونمایی از نخستین فرش 1200 شانه جهان ما شاهد تولیدی بی بدیل و بی رقیب هستیم.اتفاق مهمی که شرکت مشهد اردهال رقم زده و مجموعه شهر فرش مفختر است که از آن رونمایی می کند و به فروش خواهد رسید.

در پایان این مراسم با حضور فعالان صنعت فرش از این فرش به صورت رسمی در مجموعه شهر فرش رونمایی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز