خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

با انجام سرمایه گذاری جدید ظرفیت راه آهن دو برابر می شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۵۷۸

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به احداث یک هزار کیلومتر آزادراه با سرمایه گذاری جدید و تصویب آن در سال گذشته در هیات وزیران، از دو برابر شدن ظرفیت راه آهن کشور با سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در نشست با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، گفت: همواره در برنامه های مجلس تحقق سه درصدی رشد از طریق بهره وری مورد تأکید قرار گرفته که هدف از آن استفاده بهینه از امکانات موجود است.

آخوندی تصریح کرد: سیستم کنترل اتوماتیک قطارها در حال حاضر در مسیر هزار کیلومتری تهران - مشهد اجرا شده و در 14 ماه آینده تمام خطوط ریلی به این سیستم مجهز می شود و به این ترتیب با هزینه 100 میلیون دلاری ظرفیت راه آهن 100 درصد افزایش می یابد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در بخش مسکن و شهرسازی با برنامه ریزی صورت گرفته از سوداگری و سفته بازی جلوگیری می شود و جلوی سوءاستفاده عده ای از فرصت طلب ها را خواهیم گرفت.

آخوندی با اشاره به بازدید نمایندگان عضو کمیسیون عمران مجلس از مرکز مدیریت راه های کشور، گفت: در زمان پیروزی انقلاب یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو داشته ایم که اکنون این رقم به 17 میلیون دستگاه خودرو رسیده و پیش بینی شده است در دو دهه آینده تعداد خودروها به 50 میلیون دستگاه برسد که قطعاً کنترل دستی این ترافیک امکان پذیر نخواهد بود.

وی یادآور شد: امسال برای تجهیز راهدارخانه ها 500 میلیارد تومان و برای نخستین بار 480 میلیون تومان تسهیلات برای توسعه بنادر با همکاری بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد که بزودی بابت بدهی پیمانکاران اوراق خزانه اسلامی به آنها داده شود و این اوراق در بازار قابل داد و ستد خواهد بود.

آخوندی گفت: در سال گذشته در بخش راه های روستایی چهار هزار کیلومتر راه احداث شد، 2 هزار و 500 کیلومتر آسفالت و 2 هزار و 500 کیلومتر بهسازی صورت گرفت، ضمن آنکه براساس برنامه ریزی صورت گرفته امسال 5 هزار و 500 کیلومتر از راه های روستایی احداث و آسفالت می شود.

درنشست مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس و وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی، سیدمهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران، گفت: در سال 1950، بودجه عمرانی 10 سال یکی از کشورهای پیشرفته به حوزه حمل و نقل اختصاص یافت و نتیجه آن آمایش مناسب سرزمینی و رسیدن به توسعه بود زیرا عدم برخورداری از حمل و نقل مناسب یکی از دلایل گرایش تمرکز جمعیت در یک منطقه است.

این نماینده مردم در مجلس اظهار داشت: در سال همدلی و همزبانی دولت و مجلس لازم است گزارش اقدامات و پیشرفت های وزارتخانه به مردم اعلام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز