خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تعاون باید به حرکتی اجتماعی و اقتصادی موثر تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۵۹۸

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید تعاون را به جامعه بدرستی معرفی کنیم، به طوری که تعاون به یک حرکت اجتماعی ـ اقتصادی مؤثر تبدیل شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حمید کلانتری با تأکید بر اینکه برای توسعه و معرفی بخش تعاون، همه ما مسئول هستیم، افزود: اثربخشی تعاون باید در باور وزرا، مسئولان و سایر نهادها بنشیند و این باور باید به طور واحد میان تمام افراد مورد تأکید باشد.

وی ادامه داد: هنوز برخی از مدیران وزارتخانه درباره تعاون به تفکر واحد و باور عمیق نرسیده اند و در این زمینه تا رسیدن به یک باور مشترک تلاش خواهیم کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه توسعه، ارتقا و اجرای قوانین در حوزه تعاون به شکل جدی دنبال خواهد شد، گفت: به دنبال رشد و توسعه بخش تعاون در اقتصاد هستیم.

وی اضافه کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان حامی بنگاه های بزرگ به دنبال توسعه اشتغال و کارآفرینی پایدار است که تعاونی ها به عنوان رکن این مسئله مورد توجه خواهد بود.

کلانتری با تأکید بر اینکه یکی از اهداف مهم تعاونی ها، توسعه اشتغال است، گفت: فقرزدایی، ایجاد رفاه و اشتغالزایی در مناطق محروم، یکی از محورهای مؤثر توسعه تعاون است.

وی گفت: به طور معمول سرمایه گذار خارجی به سختی در بخش تعاون سرمایه گذاری می کند اما در همین مناطق محروم، جمع آوری پول های خرد و تشکیل تعاونی با اهداف ایجاد رفاه بسیار مؤثرتر خواهد بود، این امر نه تنها به اشتغال بلکه به کرامت انسانی هم می انجامد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ذکر مثالی در مورد ایجاد تعاونی ها، گفت: در یکی از استانها با پول های خرد، 200 میلیون تومان سرمایه جمع و با دریافت تسهیلات بانکی یک گاوداری با 100 رأس گاو ایجاد شد و در ظرف دو سال این حرکت اقتصادی دارای سه برابر سرمایه گردید.

وی راهبردهای اساسی حوزه تعاون را توسعه فرهنگ تعاون، ترویج تعاون، گردشگری تعاون، آموزش، مدیریت و گسترش تعاملات، مدیریت و کارآمدسازی منابع خرد، ایجاد مشوق و تأمین منابع مالی ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه برندسازی، توسعه بازار، بازاریابی و توسعه فروشگاه های مدرن در این بخش از محورهای تحول بخش تعاون است، گفت: در زمینه تعاونی های مصرف، علاوه بر برندسازی، باید فروشگاه های مدرن با عنوان تعاون ایجاد شود.

کلانتری تأکید کرد: توسعه ارتباطات تعاونی ها با وزارتخانه و دستگاه های اجرایی در کنار هم افزایی از طریق گسترش کارهای جمعی از دیگر کارهای قابل پیگیری در بخش سند تحول بخش تعاون است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طبق این سند، سهم تعاون در اقتصاد، تا پایان برنامه ششم توسعه کشور به 15 درصد و تا سند چشم انداز توسعه 1404 به 25 درصد خواهد رسید.

کلانتری با تأکید بر اینکه برنامه های تحول باید با کمک دولت، مجلس، اتاق تعاون، اتحادیه ها، دانشگاه ها و سازمان های غیردولتی در کنار بانک ها و صندوق ها اجرا شود، تصریح کرد: در توسعه بخش تعاون، اهداف قانون اساسی و سیاست های مقام معظم رهبری محقق خواهد شد و در ادامه، تعاونی های مختلفی در زمینه تولید، خدمات، عمران منطقه ای، زنان و جوانان ایجاد که در ادامه با توجه به برنامه ریزی ها، تعاونی های دانش بنیان و تعاونی هایی با رویکرد اشتغال و محرومیت زدایی تشکیل می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز