خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه چاپخانه داران در گفتگو با ایلنا خبر داد:

کاهش کمک‌های مالی ارشاد در برگزاری نمایشگاه کتاب

رییس اتحادیه چاپخانه داران از کاهش کمک‌های مالی ارشاد در برگزاری نمایشگاه کتاب خبر داد.

بهمن پورمند، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب، اظهار داشت: همه ساله نمایشگاه کتاب در مصلی تهران برگزار می‌شود که امسال نیز تاریخ برگزاری این نمایشگاه از ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه خواهد بود.

وی با بیان اینکه بودجه مالی ارشاد برای برگزاری نمایشگاه کتاب محدود شده است، افزود: برای نمایشگاه امسال ۳ اتحادیه چاپخانه داران، صحاف و لیتوگراف‌ها ۱۳۰۰ متر از فضای نمایشگاه را متری ۲۰۰ هزار تومان اجاره کرده‌اند این در حالی است که در گذشته وزارت ارشاد کمک‌های مالی به برگزار کنندگان نمایشگاه کتاب می‌کرد اما امسال با کاهش بودجه ارشاد بار مالی برگزاری نمایشگاه بر دوش خود ناشرین و سایر اتحادیه‌ها است.

پورمند با اشاره به مکان برگزاری نمایشگاه نیز گفت: محدوده مصلی تهران در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب با ترافیک زیادی همراه می‌شود و به نظر می‌رسد به این موضوع باید بیشتر رسیدگی شود همچنین محل چیدمان و فضا‌ها نامناسب است و همه غرفه‌ها به صورت پراکنده در شبستان‌های مختلف هستند و زیر یک سقف و در یک راسته قرار ندارند.

وی در مورد جایگاه نمایشگاه کتاب در بین سایر نمایشگاه‌ها نیز افزود: هر چند تعداد افرادی که در این نمایشگاه شرکت می‌کنند کم نیست و معمولا از شهرستان‌ها هم برای حضور در این نمایشگاه شرکت می‌کنند اما هنوز جایگاه مناسب خود را پیدا نکرده و به لحاظ فرهنگی نیاز به کار بیشتری دارد.

کد خبر : ۲۷۱۱۲۵