خبرگزاری کار ایران

رشد نامحسوس شاخص بورس

در حالی که انتظار می‌رفت با اعلام کاهش ۲ درصدی نرخ سود بانکی رونقی در بازار روی دهد، اما هنوز بازار واکنشی به این خبر نشان نداده است.

شاخص بورس چهار واحد رشد کرد .

به گزارش ایلنا، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با ۴ واحد افزایش به ۶۷ هزار و ۳۷۸ واحد رسید و ارزش روز بازار امروز به ۳۰۱ هزار میلیارد تومان رسید.

در حالی که انتظار می‌رفت با اعلام کاهش ۲ درصدی نرخ سود بانکی رونقی در بازار روی دهد، اما هنوز بازار واکنشی به این خبر نشان نداده است.

ارزش روز بازار امروز به ۳۰۱ هزار میلیارد تومان رسید، امروز معامله‌گران بورسی بیش از ۷۷۶ میلیون و ۱۰۱ هزار برگه بهادار در قالب ۶۰ هزار و ۸۵۷ نوبت معامله و به ارزش ۱۴۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با دو واحد افزایش به ۲۹ هزار و ۴۱ واحد رسید، شاخص کل (هم‌وزن) با ۱۲ واحد افزایش به ۱۰ هزار و ۲۱۸ واحد رسید.

شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۱۱ واحد افزایش به ۹ هزار و ۳۴۳ واحد رسید و شاخص آزاد شناور با ۱۳۸ واحد افزایش به ۷۸ هزار و ۱۸۹ واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس با ۸ واحد افزایش به ۴۹ هزار و ۴۰۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۱ واحد کاهش به ۱۳۴ هزار و ۳۵ واحد رسید.

امروز نمادهای شبندر، اخابر، فارس در کاهش شاخص اثرگذار بودند که نماد پالایش بندرعباس بیشترین اثر کاهشی در نماد بورس را داشته است، همچنین نماد شرکت ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین و بانک صادرات ایران در تقویت شاخص اثرگزار بوده‌اند.

کد خبر : ۲۷۱۳۹۱