خبرگزاری کار ایران

مشمولان مرحله ششم مالیات بر ارزش افزوده مشخص شدند

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۴۲۹

مشمولان مرحله ششم فراخوان برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده از سوی سازمان امور مالیاتی کشور مشخص شدند.

به گزارش ایلنا از سازمان امور مالیاتی کشور قانون مالیات بر ارزش افزوده به عنوان یکی از استراتژی‌های اساسی نظام مالیاتی کشورها به منظور ایجاد تحول در این نظام، ابزار مناسبی برای اعمال سیاست های مالی و کنترل عوامل تاثیرگذار در اقتصاد محسوب می گردد. مالیات بر ارزش افزوده یکی از مترقی ترین نظام های مالیاتی جهان و دستاورد بزرگی است که توسط سازمان امور مالیاتی در راستای تحول نظام مالیاتی کشور و همچنین ایجاد پویائی، کارآمدی و انطباق هر چه بیشتر با اهداف متعالی دولت، بویژه طرح تحول اقتصادی از مهرماه 1387 به صورت مرحله ای در کشور بمورد اجرا گذارده شد.

از این رو سازمان امور مالیاتی کشور تاکنون طی شش مرحله فراخوان، فعالان اقتصادی را مکلف به ثبت نام در این نظام مالیاتی نموده است که در ادامه برای آگاهی هر چه بیشتر مودیان محترم، تلاش خواهد شد به کلیه مشمولانی که مکلف به ثبت نام و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در مرحله ششم این نظام شده اند، اشاره گردد.

بنا به اختیارات حاصل از مقررات ماده «18» قانون مالیات بر ارزش افزوده، بدینوسیله فعالان اقتصادی( عرضه کنندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات) مشمول مرحله ششم ثبت‏ نام نظام مالیات بر ارزش افزوده به منظور آموزش و اجرای مقررات موضوع این قانون به این شرح تعیین و اعلام می‌شود: اشخاص حقوقی و همچنین حقیقی (صرفنظر از مبلغ فروش سالانه) موضوع ماده «95» قانون مالیاتهای مستقیم که به فعالیت‏های زیر اشتغال دارند: چلوکبابی‌ها، سالن‏ های غذاخوری ،سفره خانه های سنتی و اغذیه فروشی‏ های زنجیره ای با مالکیت واحد و یا نام و نشان و عنوان تجاری واحد فارغ از مساحت محل کسب و کار و نوع مجوز. همچنین فعالان اقتصادی که واجد شرایط مراحل اول تا پنجم ثبت‏ نام و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده بوده اند، حتی در صورت انطباق با شرایط مشمولیت مرحله ششم ثبت‏ نام این نظام مالیاتی، جزء مؤدیان مشمول مراحل قبلی ثبت ‏نام و اجرای قانون محسوب و مکلف به اجرای مقررات از تاریخ شمول فراخوان مربوط، خواهند بود. ضمناً از مشمولان مرحله ششم دعوت می‌شود از تاریخ درج اطلاعیه در جراید، به سامانه اینترنتی معاونت مالیات بر ارزش افزوده به نشانی WWW.EVAT.IR مراجعه و نسبت به ثبت نام در این نظام مالیاتی اقدام کنند تا مقدمات لازم از جمله آموزش فعالان اقتصادی جهت اجرای قانون فراهم شود.

همچنین راهنمای چگونگی ثبت‏ نام از طریق سامانه مزبور قابل دسترسی می باشد. مودیان در صورت نیاز به آموزش قانون و مقررات مالیات بر ارزش افزوده می توانند با مراجعه به سامانه یاد شده یا به ادارات کل امور مالیاتی استان و شهرستان ذیربط برای آموزش ثبت ‏نام نمایند، تا اقدام لازم برای آموزش آنها به صورت رایگان به عمل آید.

اتحادیه‏ های صنفی ذیربط می توانند، در صورت نیاز اعضای خویش جهت آموزش ، فهرست آنان را به ادارات کل امور مالیاتی ذیربط اعلام تا اقدامات لازم جهت آموزش آنها فراهم شود.

تاریخ اجرای سایر تکالیف مقرر در قانون از جمله فرآیند دریافت گواهینامه ثبت‏ نام، وصول مالیات و عوارض ارزش افزوده از خریداران، ارائه اظهارنامه و واریز عوارض و مالیات بر ارزش افزوده به حساب های تعیین شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور از ابتدای سال 1394 خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز