خبرگزاری کار ایران

عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران:

سازمان نظام مهندسی را از دولتی شدن نجات دهید

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۶۵۹

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه سازمان درگیر کشمکش ها و مشکلات داخلی شده است گفت: در مجموعه دولت قصد تضعیف سازمان مستقل نظام مهندسی را دارند که اعضا از مسئولان تقاضا دارند این سازمان را از دولتی شدند نجات دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرشاد امیر خانی در نشست خبری ظهر امروز خود با بیان اینکه در حال تهیه طوماری خطاب به رئیس جمهور برای جلوگیری از  دخالتهای دولت بویژه وزارت راه و شهرسازی در این مرجع مستقل هستیم گفت: سازمان نظام مهندسی استان تهران 100 عضو با مدارک تحصیلی لیسانس بالاتر از لیسانس دارد و درحالی که بازوی اجرایی دولت در حوزه مسکن وشهر سازی است مشکلات داخلی باعث انحراف این سازمان از ماموریت و  اهداف اصلی شده است.

وی ادامه داد: با ید توجه داشته باشیم که خروجی دانشگاهها در رشته مهندسی بسیار افزایش یافته این درحالی است که از هفت رشته مهندسی دو رشته شهرسازی و ترافیک بازار کار ندارد به این معنا که رشته دانشگاهی تعریف شده اما شغلی برای آن وجود ندارد.

وی با اشاره به مشکلات عدیده ای که در سازمان نظام مهندسی استان تهران وجود دارد ادامه داد: در حالی که سازمان باید به صورت تخصصی وارد مباحث فنی شود برخی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی اعضای سازمان را با برخوردهای شخصی درگیر کرده اند.

امیر خانی تاکید کرد: سازمان باید بر روی ماموریت خود تمرکز کند در حال حاضر از ماموریت اصلی خود دور شده اند که این عملکرد سازمان را تحت تاثیر خود قرار داده است. درحال حاضر ساختمانهای بالای 1500 متر ارجاع کار نظارت توسط سازمان نظام مهندسی را انحصارا انجام می دهند که این خلاف قوانین است در حالی که تنها ساختمانهای بالای 1500 از 4 ناظر معمار، تاسیسات برق ومکانیک و عمران استفاده می شود در ساختمانهای کمتر از این متراژ تنها یک مهندس ناظر فعال است.

وی افزود: این روابط باعث شده تا هم مهندسان از ارائه خدمات و هم شهروندان از دریافت خدمات محروم شوند.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با تاکید براینکه باید صلاحیتهایی از جمله گود برداری و تخریب در این مجموعه تعریف شود گفت: سازمان از پتانسیل هایی که دراعضا وجود دارد هیچ استفاده ای نمی کند.

امیر خانی با بیان اینکه متاسفانه وزارت راه و شهرسازی همکاری لازم با سازمان نظام مهندسی را ندارد گفت: چنان جو سنگینی در سازمان نظام مهندسی استان تهران حاکم شده که مسئولان این سازمان توان پیگیری حقوق اعضا را ندارند به طوری که از سال 91 تا به امروز نرخ تعرفه مهندسان ناظر گاز تغییری نکرده است و وزارت راه وشهرسازی در اعتراض به این موضوع مدعی است که سازمان نظام مهندسی پیگیری نمی کند.

وی با اشاره به اختلافاتی که در سازمان نظام مهندسی استان تهران وجود دارد گفت: اختلاف و کشمکش در این سازمان سابقه طولانی را دارد به طوری که دوره سوم هیات رئیسه سازمان منحل شد و در دوره چهارم اختلافات به حدی بود که اعضا دو قطبی شده بودندو در نهایت با وساطت وزارت وقت مشکلات حل شد واین اختلافات تا به امروز ادامه داشته است.

عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران ادامه داد: در دوره های گذشته افرادی از عضویت در سازمان و حتی این صنف اخراج شدند که اخراج آنها خلاف قانون بوده و مراحل قانونی برای تصمیم گیری حضور این افراد انجام نشد.

امیر خانی با اشاره به تخلفاتی که عده ای دیگر از اعضا با توجه به مهلت کاری خود انجام می دهند گفت: در سازمان عده ای با توجه به موقعیت شغلی خود تخلفات عمده ای را انجام می دهند اما کسی نمی تواند به این موضوعات ورود کند البته چندی پیش یکی از این متخلفان با ورود اکبر ترکان رئیس سازمان نظام مهندسی کشور از سمت خود برکنار شد.

دبیر سابق هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: این سازمان یکی از مستقل ترین مراجعی است که بیش از صد هزار عضو دارد و با صنوف مختلفی در ارتباط است حال که عده ای در مجموعه دولت سعی در تضعیف این نهاد مستقل دارند از رئیس جمهور می خواهیم سازمان نظام مهندسی استان تهران را از دولتی شدن نجات دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز