خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر در گفت و گو با ایلنا:‌

آغاز مذاکره تهاتر بدهی دولت به شهرداری با ساختمان های تپه عباس آباد

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۸۶۱

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اظهارات اخیر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر حذف شهرداری،‌ گفت:‌ این نظر شخصی آقای آخوندی است و امکان اینکه اختیارات شهرداریها را که با مشکلات و معضلات یک شهر در گیر است، محدود کرد وجود ندارد.

اسماعیل دوستی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه معتقدم بسیاری از اختیارات وزارتخانه های خدماتی باید به شهرداری محول شود،‌ ادامه داد: قانون مدیریت یکپارچه شهری هم همین را می گوید که اختیارات باید به شهرداری واگذار شود و لایحه ای هم که وزارت کشور به دولت و مجلس ارائه کرده بر همین اساس است.

وی با تاکید بر اینکه باید چندین وظیفه و تصدی دولت به شهرداری داده شود،‌ اظهار کرد:‌ طبق قانون، ارائه مجوز های ساخت و ساز در شهر در حیطه وظایف شهرداری است و نه وزارت  راه و شهرسازی و این وزارتخانه متولی شهرهای جدیدی است که هنوز شهرداری ندارد.

عضو شورای شهر درباره آخرین مذاکرات دولت و شهرداری تهران برای پرداخت بدهی ها گفت:‌مذاکراتی را در این باره با دولت آغاز کرده ایم که پیشنهاد شهرداری تهاتر بدهی با ملک است.   

دوستی با بیان اینکه از تهاتر بدهی دولت به شهرداری با ملک های موجود در تهران استقبال می کنیم،‌ادامه داد: اگر دولت 5 ساختمان واقع در تپه عباس آباد را از جمله ساختمان بانک سپه،‌ ساختمان راه آهن،‌ استانداری تهران،‌وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی را به شهرداری واگذار کند تمام بدهی اش به شهرداری تسویه می شود. ‌

وی در پاسخ به این سوال که در این صورت آیا انتقال وزارت راه و شهرسازی و معاونت هایش و دو ساختمان دیگر شدنی است،‌ گفت:‌ اگر این موضوع  نهایی شود،‌ انتقال این مجموعه ها اجباری خواهد بود.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد:‌ کاربری عباس آباد فرهنگی و گردشگری با کارکرد ملی است و نه اداری و تجاری.  

 ‌

  

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز