خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

جهت گیری اصلی ایران تولید 50 تا 60 میلیون تن فولاد است

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۹۶۵

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: جهت گیری اصلی در بخش فولاد تولید 50 تا 60 میلیون تن است که این امر با تکمیل زنجیره تولید و اکتشافات جدید معدنی محقق می شود.

به گزارش ایلنا از وزارت صنعت،معدن و تجارت، محمدرضا نعمت زاده روز سه شنبه در نشست پایش 33طرح کنسانتره و سنگ آهن، اظهار داشت: کمبود گندله آهن در کشور با جذب سرمایه گذاری های جدید در این بخش برطرف می شود.

وی ضمن تاکید بر پرهیز از خام فروشی مواد معدنی، افزود: لازم است محل اجرای پروژه های معدنی اعم از کنستانتره و گندله نزدیک اسکله ها، جاده های ترانزیت و خطوط ریلی باشد تا جابه جایی ساده و سریع صورت گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: هیچ پروژه معدنی نباید متوقف شود و چنانچه صاحب پروژه ای توانایی ادامه راه را ندارد به این وزارتخانه اعلام گردد تا افراد ذیصلاح جایگزین آنها شوند.

به گفته نعمت زاده، انتخاب پیمانکار مناسب، تجهیزات بکار گرفته شده در اجرای طرحهای معدنی، اعمال مدیریت زمان، جانمایی مناسب برای اجرای پروژه ها، انجام سرمایه گذاری های جدید در نقاط مناسب و نزدیک به دریای آزاد، استانداردسازی و تعامل با بانک های عامل از دیگر مواردی است که صاحبان پروژه های معدنی باید در برنامه خود طراحی کنند.

وی گفت: دستیابی به هدف چشم انداز 1404 (ظرفیت 55 میلیون تن فولاد) با تکمیل زنجیره تولید فولاد و اکتشافات جدید معدنی دست یافتنی است زیرا منابع غنی و ارزان نیروی کار همراه با انرژی در کشور امکان تحقق این برنامه را فراهم می سازد.

نعمت زاده یادآور شد: ایران یکی از بزرگترین صادرکنندگان سیمان محسوب می شود و قادر است علاوه بر تامین نیاز داخلی، ساخت جاده های بتنی کشور را با افزایش ظرفیت بازارهای هدف به راحتی کسب کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت در پیشرفت فیزیکی طرحها از هیچ کمکی دریغ نورزیده و در این میان انتظار می رود بانک ها و صندوق توسعه ملی نیز در جهت توسعه ملی به این وزارتخانه کمک کنند.

نعمت زاده اضافه کرد: امسال وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر دارد در سه حوزه خودرو، فولاد و لوازم خانگی برنامه های جدیدی را اجرا نماید.

تولید فعلی فولاد خام کشور کمتر از 17 میلیون تن است و پیش بینی شده ظرفیت تولید فولاد کشور ظرف 10 سال آینده از رقم 22 میلیون تن فعلی به رقم 55 میلیون تن برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز