خبرگزاری کار ایران

ایران خواستار افزایش ارقام تجارت ترجیحی با پاکستان شد

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۰۱۹

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: افزایش ارقام تجارت ترجیحی و تعداد کالاهای مبادلاتی با پاکستان ضروری است هرچند برگزاری نمایشگاه های اختصاصی در دو کشور نقش موثری در تحقق این امر خواهد داشت.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ولی الله افخمی راد و معاون وزیر بازرگانی پاکستان در جلسه مقدماتی هفتمین نشست کمیته تجاری ایران و پاکستان راههای همکاری تجاری و افزایش حجم مبادلات دو کشور را مورد بحث قرار دادند.

وی مذاکرات دو طرف را برای توسعه فهرست کالاهای مشمول موافقت نامه ترجیحی تجاری را یادآور شد و افزود: ایران آماده است برای مبادله لیست اقلام جدید در آینده نزدیک از طریق تیم های مشترک اقدام کند.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، پذیرش هیاتهای تجاری پاکستان و اعزام هیاتهای تجاری کشورمان را به منظور شناخت توانمندی های آن کشور مورد تاکید قرار داد.

در این نشست که خانم روینا اطهر معاون وزیر بازرگانی پاکستان حضور داشت موضوع گسترش حجم کالاهای مشمول تعرفه های ترجیحی را به عنوان مساله ای که دو کشور بر تحقق آن اصرار دارند، مطرح کرد.

همچنین دو طرف نسبت به برگزاری سومین کمیته اجلاس مشترک تجارت مرزی در زاهدان موافقت کردند.

قرار است علاوه بر اعزام هیاتهای تجاری از سوی ایران به منظور شناخت بیشتر نسبت به توانمندی های پاکستان و برگزاری نمایشگاه های اختصاصی در دو کشور برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

نوزدهمین کمیسیون همکاریهای مشترک اقتصادی ایران و پاکستان آذرماه 1393 با حضور علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران در اسلام آباد برگزار شد.

حجم مبادلات تجاری میان ایران و پاکستان در زمان حاضر کمتر از یک میلیارد دلار اعلام شده و دو طرف تصمیم دارند سالانه 20 درصد حجم مبادلات تجاری میان دو کشور را افزایش دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز