خبرگزاری کار ایران

طیب‌نیا در دیدار وزیر بازرگانی پاکستان:

برای توسعه روابط با پاکستان هیچ گونه محدودیتی نداریم

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۰۴۹

وزیر امور اقتصادی و دارایی در دیدار با وزیر بازرگانی پاکستان بر وجود ظرفیت لازم برای افزایش روابط تجاری دو کشور از یک میلیارد دلار فعلی به 5 میلیارد دلار تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، علی طیب نیا امروز در دیدار با خرم دستگیر خان در تهران، بر وجود ظرفیت‌های لازم برای افزایش روابط تجاری دو کشور از یک میلیارد دلار فعلی به 5 میلیارد دلار تاکید کرد.

وزیر اقتصاد با اشاره به توفیقات به دست آمده در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در زمینه توسعه روابط اقتصادی و تجاری اظهار امیدواری کرد، هر چه زودتر قدم‌های موثری در جهت اجرای این توافقات برداشته و از مرحله مذاکره به اجرا برسد.

وی با اشاره به نقش صلح و ثبات و آرامش در منطقه تصریح کرد: همکاری های  دو ملت ایران و پاکستان می‌تواند نقش مهمی در امنیت، آرامش و مبارزه در منطقه داشته باشد.

طیب‌نیا در بخش دیگری از این دیدار با بیان اینکه ما علاقه مند به توسعه روابط تجاری با پاکستان هستیم، تأکید کرد: مبادلات مرزی بین استان‌های همجوار نقش مهمی در توسعه این روابط خواهد داشت و قطعاً به سود دو کشور خواهد بود.

وزیر اقتصاد در پایان این دیدار گفت: ما برای توسعه روابط با پاکستان هیچ گونه محدودیتی نداریم و می توانیم در زمینه خدمات، فنی، مهندسی و تجاری سرمایه گذاری کنیم.

وزیر بازرگانی پاکستان نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این ملاقات گفت: دو وزارتخانه های دارایی ایران و پاکستان باید مکانیزم ها و راهکارهای انجام روابط تجاری و اقتصادی دو کشور را ترسیم کنند.

«خرم دستگیرخان» افزود: وقتی از صمیمیت و همبستگی تجاری با ایران حرف می زنیم صرفاً مبادله کالا نیست بلکه سرمایه گذاری در زمینه توسعه مواصلات جاده‌ای، هوایی و حتی مخابرات نیز می تواند در چارچوب گسترده تر مورد ملاحظه قرار گیرد.

وی همچنین خواستار توسعه و تکمیل خط 700 کیلومتری لوله گاز از «گوادر» پاکستان به ایران و انتقال گاز به ایران از سوی دو طرف شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز