خبرگزاری کار ایران

در دیدار نعمت زاده با همتای پاکستانی مطرح شد ؛

تلاش برای افزایش مبادلات ایران و پاکستان تا ۵ میلیارد دلار

در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان با وزیر بازرگانی پاکستان بر افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و پاکستان تا سقف ۵ میلیارد دلار تاکید شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از شاتا، در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان با وزیر بازرگانی پاکستان بر افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و پاکستان تا سقف 5 میلیارد دلار تاکید شد.

محمد رضا نعمت زاده ،  در این نشست اظهار داشت: دو کشور همسایه دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان روابط دیرینه و نزدیکی با هم دارند و اعتقادات دینی و حتی زبان آنها  به هم نزدیک است.

وی با تاکید بر رویکرد  مثبت سفر هیات پاکستانی به ایران تصریح کرد :  هفتمین نشست کمیته مشترک تجاری پاکستان ـ ایران (JTC) در تهران  ، توسعه همکاری‌های اقتصادی ،تجاری، فرهنگی و صنعتی را در پی خواهد داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: گرچه روابط دو کشور در اغلب زمینه‌ها در سطح بسیار عالی است ولی با توجه به ظرفیت‌های دو کشور در بخش ‌بازرگانی و تجاری از ظرفیت‌های موجود بهره‌مند نشده اند.

وزیر بازرگانی پاکستان نیز با اشاره به لزوم افزایش حجم مبادلات فیمابین گفت : توسعه فهرست کالاهای مشمول موافقتنامه ترجیحات تجاری از ضروریات توسعه همکاریهای دوجانبه می باشد .

طرفین در این نشست در رابطه با گذرگاههای مرزی جدید بین دو کشور ، زیرساخت‌های دو طرف شامل جاده‌ها، راه‌آهن، تقویت خطوط هوایی بین شهرهای دو ،سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه پروژه‌های انتقال گاز، صدور برق به پاکستان و خرید اقلامی مانند پنبه از پاکستان و صدور کود شیمیایی به پاکستان همچنین سرمایه‌گذاری مشترک در پروژه‌های مختلف منجمله نساجی و پروژه‌های ساختاری مذاکره کردند.

کد خبر : ۲۷۲۱۳۸