خبرگزاری کار ایران

عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در گفت‌وگو با ایلنا:

عده‌ای بدنبال انحراف افکار عمومی در پرونده بابک زنجانی هستند

در طول 2تا 3 سال اخیر مرتب برخی صحبت کرده اند که چک دارند و بدهی ها را پرداخت می کنند اما واقعیت این است که این اظهارات فقط برای انحراف افکار عمومی است.

امیر عباس سلطانی، نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت بررسی پرونده بابک زنجانی و برخی ادعاها مبنی بر پرداخت بدهی های این شخص به وزارت نفت، گفت: پرونده در حال حاضر غیر فعال مانده است و حوصله مردم سر رفته است.

وی افزود: این پرونده به عنوان بزرگترین پرونده فساد اقتصادی بعد از انقلاب است و نباید به این شکل با آن برخورد شود.

عضو کمیته پیگیری تخلف بابک زنجانی، تصریح کرد:  در طول 2تا  3 سال اخیر مرتب برخی صحبت کرده اند که چک دارند و بدهی ها را پرداخت می کنند اما واقعیت این است که این اظهارات فقط برای انحراف افکار عمومی است.

وی با بیان اینکه بابک زنجانی آن مقصودی را که داشته بدست آورده ، اظهار داشت: مجموعا کل اموالی که در ایران شناسایی شد و قرار است که قوه قضائیه به وزارت نفت تحویل دهد 1500 میلیارد تومان است که در مقایسه با 12 هزار میلیارد تومانی که در کشورهای ترکیه، مالزی، تاجیکستان و برخی کشورهای اروپایی است مبلغی ناچیز است و البته مبالغی که در ایران موجود است شریک و مدعی زیاد دارد؛ هم از خانواده بابک زنجانی و هم افراد دیگر.

این نماینده مجلس تاکید کرد: انتظار این است که قوه قضائیه این پرونده را در اولویت رسیدگی قرار دهد و دادگاه زنجانی در اسرع وقت برگزار شود چرا که باید پاسخی قانع کننده به افکار عمومی داده شود.

وی خاطرنشان کرد: قوه قضائیه باید فکر اساسی بکند که چه زمانی بدهی ها به بیت المال باز می گردد چون زمانی که بابک زنجانی از لیست تحریم خارج شد برداشت این بود که در حساب ارزی این فرد موجودی دارد ولی وقتی از لیست تحریم خارج شد مشخص شد که در حسابش پولی نبوده و این نشان می دهد که هدفمند حساب را خالی کرده است.

سلطانی گفت: ادعاهایی مبنی بر اینکه شرکت روسی و هر کس دیگری حاضر به پرداخت بدهی ها شده آنقدر تکرار شده که تهوع آور  است و این اظهارات فقط برای انحراف افکار عمومی است.

 

کد خبر : ۲۷۲۶۶۹