خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه فناوران رایانه در گفتگو با ایلنا:

بازار لوازم آی‌تی راکد است/ مردم تخلفات را گزارش دهند

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۷۰۴

در حال حاضر متاسفانه وضعیت بازار اصلاً خوب نیست، قبل از عید خبر از توافق مثبت داده شد و امیدواری در بازار به وجود آمد که حداقل کسب و کار در سال 94 رونق خواهد گرفت. اما در عمل بازار تغییری نکرد.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از رکود در بازار خرید و فروش لوازم آی‌تی خبر داد و بازار را بی‌رونق توصیف کرد.

ایلنا: با توجه به شروع سال جدید وضعیت بازار را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

کمیجانی: در حال حاضر متاسفانه وضعیت بازار اصلاً خوب نیست، قبل از عید خبر از توافق مثبت داده شد و امیدواری در بازار به وجود آمد که حداقل کسب و کار در سال 94 رونق خواهد گرفت. اما در عمل بازار تغییری نکرد البته مدت زمان کوتاهی نرخ دلار مقداری کاهش یافت اما پس از آن دوباره نرخ ارز افزایش پیدا کرد که این امر مردم و فروشندگان برای خرید و فروش سردرگم کرده است.

ایلنا:  در بحث رایانه وضعیت فروش چگونه است؟

کمیجانی: نمی‌توان گفت که اصلاً فروش نداریم بلکه باید بگویم انتظاری که از بازار داشته‌ایم برآورده نشده است. معمولا پس از اتمام ایام عید ادارات دولتی و یا خیلی از موسسات که از دولت بودجه می‌گیرند باید تسویه کنند و یا از بازار کالا خریداری کنند اما این اتفاق تا به امروز رخ نداده است. چند مراجعه‌کننده که به صورت خرد خرید می‌کنند ملاک رونق در بازار نیست.

ایلنا: آیا این مسئله که برخی از فروشندگان کالاهای خود را به فروش نرساندند تا وضعیت مشخص شود، صحت دارد؟

کمیجانی: این خبر صحت ندارد، کالاهای آی‌تی مانند ذغال و یخ نیستند اگر زیاد در دست بمانند یا دست را بسوزاند یا آب می‌شود، بنابراین فروشندگان نمی‌توانند برای مدت طولانی کالا را در انبار نگه دارند. صنف فناوران رایانه تهران نه این حرکت را قبول دارد و نه آنجا انجام می‌دهد.

ایلنا: در یکسری از صنف‌های شما بازی‌های رایانه‌ انجام شده است، آیا این قضیه صحت دارد؟

کمیجانی: بازی‌های رایانه‌ای صنفی جدا هستند.

ایلنا: اما در برخی از واحدهای صنفی مشاهده شده که هم تبلت و لوازم آی‌تی به فروش می‌رسد و هم چند سیستم برای بازی‌های یارانه‌ای وجود دارد. آیا نظارتی بر این واحدها وجود ندارد؟

کمیجانی: این کار خلاف قانون است. اگر فروشگاهی بازی‌های کامپیوتری ارائه دهد حتماً باید مجوز از اتحادیه لوازم ورزشی دریافت کند و اگر در مغازه‌ای لوازم آی‌تی ارائه شود هم باید از اتحادیه فناوران رایانه مجوز دریافت کنند و اگر بدون مجوز فعالیت کنند با متخلفین برخورد و آن واحد صنفی پلمپ خواهد شد.

ایلنا: از چه طریق می‌توان تخلفات را به شما اطلاع داد؟

کمیجانی: اگر چنین تخلفاتی را هموطنان تهرانی شاهد بودند آنان می توانند با شماره تلفن اتحادیه 88926920 تماس حاصل کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز