خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل اتحادیه دامداران:

بدهی سال 90 دولت به دامدران همچنان باقی است

مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت:‌ سازمان حمایت از مصرف کننده باید پاسخگوی علت افزایش قیمت لبنیات باشد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران از تصویه نشدن بدهی  پنج  ماه علوفه دامداران  از سال 1390 تا کنون خبر داد.

سعید سلطانی سروستانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا،در رابطه با خرید شیر خام به قیمت پایین تر از قیمت مصوب از دامداراتن اظهار کرد: علی رغم اینکه ستاد تنظیم بازار قیمت 1440 تومان را برای خرید شیر خام از دامداران تصویب کرده است؛ اما متاسفانه هنوز هم شیر به قیمت هایی پایین تر از قیمت مصوب، از دامدارارن خریداری می شود.

وی افزود:متوسط قیمت خرید شیر خام در کشور 1100 تومان است و قیمت برای با کیفیت ترین شیر خام نیز بیشتر از 1200 تومان نیست و خریداران علت آن را نبود کشش بازار برای لبنیات عنوان می کنند.

سلطانی سروستانی در خصوص افزایش قیمت لبنیات در هفته های  اخیر، اظهار کرد: سازمان حمایت از مصرف کننده باید پاسخگوی علت افزایش قیمت لبنیات باشد؛مثل زمانی که اگر دامدار شیر را گران بفروشد سازمان مذکور دامدار را به دادگاه کشانده و با گران فروشی برخورد می کند.

وی تاکید کرد:از آذر ماه سال 1393،به دستور وزیر جهادکشاورزی و با کمک سازمان تعاونی روستایی شیر خام با کیفیت را  به قیمت 1440 تومان خریداری کرده ایم، و این شیرهای با کیفیت به شیر خشک تبدیل شده است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران  با اشاره به اینکه کارخانه جات شیر با کیفیت را تا سقف 1200 تومان از دامدران خریداری می کنند که قیمتی عادلانه نیست ،افزود: قیمت مصوب برای شیر 1440 تومان  تعیین شده است؛بنابراین چرا شیر خام باید به قیمتی زیر قیمت مصوب خریداری شود؟

سلطانی سروستانی از عدم پرداخت مابه التفاوت خرید تضمینی و قیمت کارخانه جات سال 93 ، توسط دولت نیز خبر داد.

کد خبر : ۲۷۳۶۴۸