خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه دارندگان تعمیرگاه و اتوسرویس در گفتگو با ایلنا:

دولت‌ها کمکی به اصناف نکرده اند/ متراژ اتوسرویس‌ها باید بالای ۸۰۰متر باشد

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۷۷۲

رییس اتحادیه دارندگان تعمیرگاه و اتوسرویس و توقفگاه و پارکینگ گفت: دولت‌ها تا به امروز هیچ کمکی به اصناف نکرده‌اند. بی‌مهری در این دولت کمتر بوده است.

علیرضا راسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص متراژ تعمیرگاه‌ها و اتوسرویس‌ها، گفت: براساس دستور عملی که در اختیار داریم اگر فردی خواهان راه اندازی یک تعمیرگاه است باید بالای ۳۰۰ متر فضا داشته باشد و اگر هم که متقاضی احداث اتوسرویس است باید فضایی بیشتر از ۸۰۰ متر در اخیار داشته باشد.

وی ادامه داد: البته در سطح شهر تعمیرگاهایی با متراژ‌های کمتری وجود دارد که آن‌ها زیر نظارت اتحادیه مکانیسینهای اتومبیل است.

این فعال صنفی در خصوص صدور پروانه کسب نیز در این صنف، گفت: اتحادیه از متقاضیان امتحانات فنی را گرفته و درصورتی که فرد دانش لازم و همچنین تجهیزات مورد نیاز را داشته باشد اقدام به صدور پروانه می‌کند.

وی همچنین در خصوص میزان حق دستمزد‌ها نیز در این صنف، اظهار داشت: تمیرگاه‌ها دو دسته هستند. یک دسته زیر نظارت مجموعه‌های خودرو سازی که نرخ‌های آنان تماما به طور سیستمی اعمال می‌شود و دسته دیگر که تعمیرگاه‌های آزاد هستند.

وی افزود: تعمیرگاه‌های آزاد سال به سال نرخ‌های مصوب در اتحادیه را موظف به اجرا هستند و در زمان حضور مشتریان باید نرخ‌ها را نشان دهند. درصورتی که هرگونه مشکلی ایجاد شود مشتریان می‌توانند به دفتر اتحادیه واقع در خیابان شریعتی، بالا‌تر از چهار راه قصر، کوچه اشرفی پلاک ۸ مراجعه کنند و یا از طریق شماره تلفن ۸۸۷۶۰۰۹۴ مورد را گزارش دهند.

وی در ادامه صحبت‌های خود به نبود حمایت‌های لازم از سوی دولت‌ها اشاره کرد و بیان داشت: در دولت‌های نهم و دهم جایگاه اصناف رعایت نشد و ما شاهد هیچ گونه کمکی از سوی این دو دوست نبودیم البته در این دولت صحبت‌هایی مطرح شده است که باید بگویم بی‌مهری در دولت تدبیر کمتر دیده شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز