خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه فروشندگان پیچ و مهره در گفتگو با ایلنا:

۷۵ درصد پیچ و مهره کشور از چین و تایوان وارد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۷۸۸

رییس اتحادیه فروشندگان پیچ و مهره گفت: تولید کنندگان ایرانی توان رقابت با همتایان چینی و تایوانی را ندارند.

نورالدین مهری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت تولید پیچ و مهره درکشور، گفت: وضعیت تولید پیچ و مهره در ایران بسیار متفاوت با سایر کشور‌های فعال در این صنعت است. بنا به گفته تولیدکنندگان، این صنعت توان رقابت با کشور‌های چین و تایوان را ندارد چراکه قیمت تمام شده تولید داخل بالا‌تر از تولیدات این دو کشور است.

وی ادامه داد: هم اکنون بالغ بر ۶ هزار نوع پیچ و مهره در جهان تولید می‌شود که این خود نشان دهنده درجه اهمیت این صنعت است. تولیدکنندگان ایرانی تا به امروز توانسته‌اند ۲۵ درصد بازار کشور را در اختیار خود بگیرند اما ۷۵ درصد دیگر به دو کشور چنین و تایوان تعلق دارد.

این فعال صنفی تصریح کرد: تمامی پیچ و مهره‌های تولید شده در داخل در صنعت خودرو به کار گرفته می‌شود چراکه براساس ابلاغیه دولت صنایع خودرو سازی موظف به استفاده از تولید داخل هستند البته باید اعلام کرد که در غیر این صورت به دلیل بالا بودن قیمت تمام شده مشتریان تمایل زیادی به خرید پیچ و مهره ایرانی ندارند.

بنا به گفته وی صنعت پیچ و مهره یکصد سال پیش به ایران وارد شده و عمر فعالیت صنفی این صنعت نزدیک به ۷۰ سال است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز