خبرگزاری کار ایران

وزیرامور اقتصادی و دارایی مطرح کرد:

109 هزار میلیارد تومان مانده تسهیلات بانک مسکن در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۹۵۷

وزیر امور اقتصادی و دارایی در همایش سراسری مدیران و روسای شعب بانک مسکن گفت: مانده تسهیلات و مطالبات این بانک در پایان سال 1393 به حدود 109هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی بانک مسکن، علی طیب نیا با اشاره به نقش مسکن به عنوان کالای سرمایه ای در تامین آرامش و امنیت و رضایتمندی مردم به خصوص در جامعه، گفت: نقشی که بانک مسکن در این زمینه ایفا می کند بسیار برجسته است.

وی افزود: اهمیت موضوع زمانی مشخص می شود که در سال های اخیر با محدودیت شدید منابع مالی و اعتباری مواجه بودیم اما با وجود این شرایط بانک مسکن نقش خود را بخوبی توانست در این زمینه ایفا کند به نحوی که مانده تسهیلات و مطالبات این بانک در پایان سال 1393 حدود 109هزار میلیارد تومان بود یعنی نسبت تسهیلات به سپرده حدود 287درصد است و این حاکی از تلاش و کوشش فراوان مدیران و کارکنان بانک مسکن است.

وی عملکرد بانک مسکن در طرح مسکن مهر را نیز قابل تقدیر عنوان کرد و گفت: انعقاد قرارداد حدود دو میلیون و 400هزار نفر متقاضی و پرداخت 44هزار و500 میلیارد تومان نشان دهنده حجم بالای تلاش کارکنان بانک مسکن در این بخش است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی یادآورشد: بانک مسکن مجموعه ارزشمندی از مدیران، کارشناسان و نیروی انسانی کارآمد نظام بانکی را دارد و هم اکنون کمترین میزان مطالبات معوق در زمینه بانکی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه بخش مسکن به عنوان یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی کشور است گفت: این بخش ارتباط گسترده پیشین و پسین با سایر بخش های اقتصادی کشور داشته و همواره به عنوان بخش پیشران و محرک فعالیت های اقتصادی کشور مورد تایید همگان بوده است.

وی افزود: مسکن به دلیل ارتباط گسترده و به خصوص ارتباط پیشینی که با سایر بخش های اقتصادی دارد به رونق اقتصادی کمک می کند و چون چندین صنعت نیازهای بخش مسکن را تامین می کند و این سبب می شود که نقدینگی از بازارهای موازی طلا و ارز خارج شود.

طیب نیا تصریح کرد: به منظور ایجاد تحرک در بخش مسکن، بانک مسکن پیشنهادهایی ارایه داده است که در حال بررسی این طرح ها هستیم به طوری که استمهال خطوط اعتباری مسکن مهر که بانک مرکزی اصل آن را پذیرفته چون تاثیری بر رشد نقدینگی نداشته و توان بانک مسکن را درپرداخت تسهیلات افزایش می دهد.

به گفته طیب نیا، افزایش سرمایه بانک مسکن با استفاده از ظرفیت های قانونی موجود و گسترش بازار رهن و انتشار اوراق رهنی به پشتوانه تسهیلات رهنی و مطالباتی که بانک مسکن دارد از جمله این پیشنهادات است که زمینه ارتقای نقش بانک مسکن در تامین مالی را در این بخش فراهم می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز