خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت عازم ایتالیا می‌شود

در این رویداد جهانی که از 11 اردیبهشت ماه تا 9 آبان ماه برگزار می شود بیش از 140 کشور و 40 نهاد و سازان بین المللی حضور دارند.

به گزارش ایلنا و به نقل از از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، در این رویداد جهانی که از 11 اردیبهشت ماه تا 9 آبان ماه برگزار می شود بیش از 140 کشور و 40 نهاد و سازان بین المللی حضور دارند.

نمایشگاه اکسپو میلان با موضوع 'تغذیه زمین، انرژی برای حیات' به مدت 6 ماه برگزار خواهد شد. در این مدت یک روز به عنوان روز ملی ایران در نظر گرفته شده که آن هم اول شهریور ماه مصادف با روز بزرگداشت ابن سینا ، حکیم ، فیلسوف و پزشک نامدارد ایران یا روز پزشک است.

طرح سالن ایران در اکسپوی میلان یک طرح زیبا به شمار می آید که حاصل تلاش شبانه روزی یک تیم 50 نفره و متخصص است.

با در نظر گرفتن موضوع اصلی اکسپو 2015 میلان که 'تغذیه زمین، انرژی برای حیات' است، سفره به عنوان تم طراحی یا همان مفهومی پاویون ایران انتخاب شد که تفکر اصیل آن ریشه در باور ایرانی پیرامون میهمانی الهی و گستردگی نعمات روی سفره خداوندی دارد.

سطح داخلی این فضا با طرح هایی مزین شده که یادآور هنرهای دستی و گلدوزی های رنگارنگ سفره های سنتی ایرانی است و در تار و پود این سفره روایت انواع خوراک ایرانی و همچنین کشاورزی مردمان این مرز و بوم را از دیرباز تا به امروز می توان یافت.

همچنین ایران برای نخستین بار در طول تاریخ برگزاری اکسپو، توانسته است خود اقدام به ساخت و ساز غرفه در این رویداد جهانی کند به گونه ای که در هیچ یک از دوره های گذشته اکسپوی ایران سازنده غرفه خود نبوده است.

کد خبر : ۲۷۴۰۲۱