خبرگزاری کار ایران

ارتقای جایگاه استاندارد در برنامه ششم توسعه

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۶۶۸

در جلسه فوق العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام که به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی تشکیل شد ، تدوین سند جامع و اجرای نقشه راه تحول نظام استاندارد سازی و مدیریت کیفیت کشور مبتنی بر رویکرد تعالی و رقابت پذیری جهانی به عنوان سیاست کلی برنامه ششم توسعه ، تصویب شد.

به گزارش ایلنا از دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل : در جلسه صبح امروز " یکشنبه 13 اردیبهشت " که نیره پیروزبخت ، رییس سازمان ملی استاندارد ایران و جهانبخش سنجابی ، سرپرست پژوهشگاه استاندارد نیز حضور داشتند ، براساس بند 40 مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام ، تدوین سند جامع و اجرای نقشه راه تحول نظام استاندارد سازی و مدیریت کیفیت کشور مبتنی بر رویکرد تعالی و رقابت پذیری جهانی به عنوان سیاست کلی برنامه ششم توسعه ، به اتقاق آرا به تصویب رسید.

براساس این گزارش : در این جلسه و در ادامه مباحث استانداردسازی، مواردی از جمله : پوشش استاندارد برای کلیه محصولات و خدمات ، اعتبار بخشی بین المللی به نظام تایید صلاحیت ایران و ارتقا جایگاه استاندارد ایران به منظور تسهیل تجارت فرامرزی با رعایت مولفه های تسهیل و تسریع محیط کسب و کار ،نیز  تصویب شد.

گفتنی است : در جلسه فوق ، ادامه بررسی و تدوین سیاست های کلی برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران پیگیری و دوازده بند دیگر از این سیاست ها در بخش های آمایش سرزمین ، مسکن ، شهرسازی و مدیریت محلی ، امور حمل و نقل و صنعت و معدن به تصویب رسید.

این گزارش می افزاید : محسن رضایی ، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ، در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران گفت : سیاست های کلی برنامه ششم توسعه باید تا آخر خرداد سال جاری پایان یابد و برای تنظیم لایحه بودجه سال آینده به دولت ارسال شود . بنابراین جلسات فوق العاده مجمع به این منظور ادامه خواهد یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز