خبرگزاری کار ایران

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

اصناف با مراجعه به موقع، موجبات جریمه شدن خود را فراهم نکنند

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۱۲۳

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی کشور بین خود اظهاری مؤدیان با تشخیص مالیات براساس حسابرسی سازمان امور مالیاتی، تمایز قائل است، هشدار داد: بنابراین به اصناف مختلف پیشنهاد می‌شود که با مراجعه به موقع، موجبات جریمه شدن خود را فراهم نکنند.

علیرضا طاری‌بخش در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص همکاری با اصناف به منظور دریافت مالیات، گفت: در هر فراخوان بخشی از اعضای حقیقی و حقوقی فراخوان می‌شوند. اشخاص حقوقی به لحاظ اشرافی که به قانون و مقررات دارند، معمولاً قانون را بهتر اجرا می‌کنند، اما تعدادی از اشخاص حقیقی به دلیل اینکه با قوانین آشنایی چندانی نداشته، از اصول حسابداری و حسابرسی مطلع نبوده و نیز از مخاطرات عدم اجرای قانون آگاهی کامل ندارند، معمولاً با تاخیر قانون را اجرا کرده و این تاخیر نیز مستوجب تعلق جریمه برای آنها می‌شود.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اما با آموزش‌ها، فراخوان و یادآوری‌هایی که با هماهنگی اتحادیه صنفی انجام می‌شود و معمولاً نیز مورد استقبال واقع می‌گردد، بخشی از مشکلات و ابهامات در مسیر ثبت‌نام، مرتفع می‌شود.

طاری‌بخش تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی کشور بین خود اظهاری مؤدیان با تشخیص مالیات براساس حسابرسی سازمان امور مالیاتی، تمایز قائل است، بنابراین به اصناف مختلف پیشنهاد می‌شود که با مراجعه به موقع، موجبات جریمه شدن خود را فراهم نکنند.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت: گرچه در نگاه ما اصل بر خوداظهاری مؤدیان است، اما چنانچه مؤدیان نسبت به اجرای قانون اقدام نکنند و یا مالیات واقعی را ابراز ننمایند، سازمان امور مالیاتی با استفاده از اهرم‌های قانونی، اسناد و دفاتر آنها را بررسی کرده و پس از انجام حسابرسی مالیاتی، با توجه به وضعیت هر مؤدی و فعالیت بنگاه اقتصادی وی، در چارچوب مقررات و با رعایت عدالت مالیاتی، مالیات قانونی را تعیین کرده و آن را پس از طی مراحل قانونی وصول خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز