خبرگزاری کار ایران

مبلغ وام خودرو افزایش یافت

کد خبر : ۲۷۵۲۰۱

شورای پول و اعتبار به افزایش مبلغ وام خودرو تا سقف 15 میلیون تومان رای داد.

به گزارش ایلنا، در سومین جلسه شورای پول و اعتبار پیشنهاد اداره اعتبارات بانک مرکزی برای بالا بردن مبلغ وام خودرو مورد تصویب قرار گرفت.

وام خرید خودرو که بیش از چهار سال بود تغییری نکرده و در قالب تسهیلات 7 میلیون تومانی در بانکها به متقاضیان پرداخت می شد با افزایش تورم در سالهای اخیر و همچنین رشد قابل توجه قیمت خودرو از سال 1392 مورد توجه بانکها و بانک مرکزی قرار گرفت وبنا بر مصوبات اخیر شورا، تسهیلات خرید خودروی سواری تولید داخل معادل 60درصد بهای خودرو مصوب و حداکثر این وام 15 میلیون تومان تعیین شد.

در مصوبه شورا بحثی در رابطه با نوع عقد تسهیلات جدید خودرو و تعیین سود آن مطرح نشده اما عموما تسهیلات خردی مانند وام کالا باید در قالب عقود مبادله ای به مشتریان پرداخت شود که در حال حاضر و با مصوبه اخیر شورا در رابطه با تغییر نرخ سود بانکی از 22 به 21 درصد کاهش یافته است.

اما شورای پول و اعتبار تسهیلات خرید خودرو بابت جایگزینی خودروهای فرسوده شخصی از محل تولید داخلی را معادل 80 درصد بهای خودرو و حداکثر 20 میلیون تومان تعیین کرد.

شورا مقرر کرده است شیوه نامه اعطای تسهیلات خودرو باید توسط بانک مرکزی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و به بانکها ابلاغ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز