خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه لوازم بهداشتی و ساختمانی در گفت‌وگو با ایلنا:

نیازی به واردات کاشی و سرامیک نداریم/ شیرآلات از چین، هند و پاکستان می‌آید

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۳۹۳

رئیس اتحادیه لوازم بهداشتی و ساختمانی گفت: برخی از صنایع کشور امروز توان تامین نیازهای داخلی را دارند و نیازی به واردات نداریم بخصوص در صنعت کاشی و سرامیک که امروز صادرات آن در دستور کار است.

محمد باقر فرهمند زاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت بازار این صنف در کشور، گفت: به دلیل رکود بازار صنف لوازم بهداشتی و ساختمانی مطلوب نیست و برخی از همکاران ما به دلیل وجود رکود و مالیات‌های گوناگون تمایلی به ادامه حضور در این صنف ندارند.

وی ادامه داد: هم اکنون در کشور برخی از صنایع پیشرفت خوبی داشته‌اند به طوری که در بخش کاشی و سرامیک ایران توانسته است در بازار کشور‌های آسیای میانه و همچنین خاور میانه حضور فعال داشته باشد.

وی در خصوص وضعیت تولید لوله و اتصالات و همچنین شیرآلات صنعتی، اظهار داشت: امروزه بخشی از این نیاز‌های کشور از چین، ایتالیا، اسپانیا، هند و پاکستان تامین می‌شود. البته ما در این بخش ها نیز تولیداتی داریم.

این فعال صنفی در ادامه به عادلانه نبودن نرخ مالیات اشاره کرد و گفت: امیدواریم در این دوره تغییراتی را شاهد باشیم به طوری که در این صنف علاوه بر مالیات ۹ درصد ارزش افزوده همکاران ما ۱۰ درصد دیگر که در خصوص درآمد‌ها است پرداخت می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز