خبرگزاری کار ایران

ارتقای بهره‌وری و توسعه بخش کشاورزی با ایجاد شهرک‌های کشاورزی

عضو هیات مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور گفت: شهرک‌های کشاورزی می‌تواند در مسیر آسان‌تری باعث ارتقای بهره‌وری و توسعه بخش کشاورزی شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی وزارت جهاد کشاورزی، یوسفی‌فرد در آئین معارفه مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: شهرک‌های کشاورزی وابسته به یک شرکت نوبنیاد و جدید است که دولت موکلف است از اواخر سال 91 بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، این شرکت را در تمام استان‌های کشور تاسیس و راه‌اندازی کند.

وی اظهار داشت: فعالیت شرکت شهرک‌های کشاورزی در محیط کنترل شده و با یک مدیریت هدفمند در بخش زراعت، دام، شیلات، باغبانی و صنایع کشاورزی و ... خواهد بود.
یوسفی‌فرد اضافه کرد: این شرکت علاوه بر طراحی شهرک‌های کشاورزی بر مجتمع‌های کشاورزی، در موضوعات دامپروری و گلخانه‌ای نیز نظارت و فعالیت خواهد کرد.
وی تصریح کرد: یکی از مسائل مهم گریبانگیر بخش کشاورزی، فقدان آب است که باید چاره‌ای برای این معضل اندیشیده شود.
عضو هیات مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور با اشاره به ماموریت‌های این شرکت در بخش کشاورزی اظهار داشت: یکی از اهداف این شرکت ساماندهی شهرک‌های کشاورزی موجود است که تعداد آن حدود 60 شهرک است.
وی، احداث زیرساخت اداره امور شهرک‌ها و نظارت بر آنها را از دیگر ماموریت‌های این شرکت عنوان کرد
یوسفی‌فرد تصریح کرد: استفاده از پتانسیل‌های موجود استان برای ایجاد شهرک‌های کشاورزی در جهت بهره‌وری بهتر از منابع است.
به گفته وی، طی یک سال گذشته، فعالیت ما روی زیرساخت و نرم‌افزاری این شهرک‌ها بوده که در این راستا، برنامه‌ریزی و اصلاحات لازم انجام شده است.
در این مراسم، دکتر نیازعلی ابراهیمی پاک رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین نیز گفت: استان قزوین می‌تواند در زمینه تولید محصولات کشاورزی با وجود شهرک‌های کشاورزی پیشرو باشد.
وی افزود: استان قزوین با لحاظ دارا بودن ظرفیت‌های بالا در تولید برخی محصولات، می‌تواند از این ظرفیت برای توسعه شهرک‌های کشاورزی استفاده کند.
نیازعلی ابراهیمی‌پاک با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مهم استان در بخش کشاورزی اظهار داشت: در استان مجتمع‌های بزرگی در زمینه دام و طیور وجود دارد که می‌تواند از این فرصت‌ها برای توسعه شهرک‌های کشاورزی استفاده کرد.
عضو هیات مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی بر لزوم توسعه گلخانه‌های فصلی برای تولید و صرفه‌جویی در مصرف انرژی و هزینه‌ها تاکید کرد.
گفتنی است؛ در این مراسم یوسف جلوخانی نیارکی به عنوان مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان قزوین معرفی شد.

 

کد خبر : ۲۷۵۵۱۵