خبرگزاری کار ایران

بیانیه سازمان بنادر و دریانوردی ایران درباره رفع توقیف کشتی "مرسک"

کشتی "مرسک تیگریس" که در اثر صدور حکم قضایی قطعی در پرونده اختلاف حقوقی شرکت پارس طلائیه و شرکت مرسک لاین توقیف شده بود، صبح امروز آزاد شد.

به گزارش ایلنا، سازمان بنادر و دریانوردی ایران در بیا‌نه‌ای اعلام کرد: کشتی "مرسک تیگریس" که در اثر صدور حکم قضایی قطعی در پرونده اختلاف حقوقی شرکت پارس طلائیه و شرکت مرسک لاین توقیف شده بود، صبح امروز آزاد شد.

در پی توقیف کشتی مرسک تیگریس که در اثر صدور حکم قضایی قطعی در پرونده اختلاف حقوقی شرکت پارس طلائیه و شرکت مرسک لاین به وقوع پیوست، سازمان بنادر و دریانوردی با انجام رایزنی ها و مذاکرات مستمر با شرکت مرسک لاین و اخذ تعهد از شرکت مذکور مبنی بر تمکین بر اجرای آرای قطعی و لازم الاجرای قضایی و در چارچوب همکاری های متقابل و با عنایت به اعتمادی که به متصدیان حمل و نقل در رعایت حقوق مشتریان خود وجود دارد و با هماهنگی و همکاری سایر آحاد ذیربط اجرایی و عملیاتی نسبت به اخذ مجوز قضایی لازم برای آزادسازی شناور موصوف اقدام نمود و در نهایت کشتی در تاریخ ١٧/٢/٩٤ مقارن با هفتم ماه می ٢٠١٥ میلادی آزاد شد.

شایان ذکر است؛ که کشتی در آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران توقیف گردیده و از ابتدا موضوع توقیف قضایی صرفا کشتی مرسک تیگریس بوده و خدمه و کارکنان کشتی، با رعایت مقررات مربوط، هیچگونه محدودیتی برای تردد و مراجعه به مقاصد مورد نظر خویش نداشته اند.

خاطرنشان می‌سازد سازمان جهانی دریانوردی که وظیفه تدوین استانداردهای بین­ المللی دریانوردی ایمن و سالم در آبراه­‌های جهانی را دارد، همواره بنادر و آبراه‌های جمهوری اسلامی ایران را به عنوان بنادر سفید ارزیابی نده و سازمان بنادر و دریانوردی و کلیه دستگاه­های اجرایی عملیاتی، تمام همت خود را بر ارائه خدمات مطلوب به کلیه خطوط کشتیرانی و صاحبان کالا در آبها و بنادر جمهوری اسلامی ایران معطوف داشته اند.

در خاتمه از کلیه دست اندرکاران قضایی، عملیاتی و اجرایی کشور که با اقتدار و قاطعیت و با رعایت کامل مقررات ملی و بین­ المللی، برای اعمال و اجرای قاطع قوانین و آرای قضایی لازم­ الاجرا جهت وصول حقوق اتباع جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده اند تشکر و قدردانی می‌ شود.

 

کد خبر : ۲۷۵۵۳۳