خبرگزاری کار ایران

غریبی در نمایشگاه بیستم نفت؛

برنامه های شرکت گاز برای پایداری شبکه تشریح شد/اجرای 141 کیلومتر خط لوله برای انتقال گاز به عراق

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۷۵۸

مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از اجرای 360 کیلومتر خط لوله برای پایداری شبکه گاز در سال 94 خبر داد

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا غریبی مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در نشست جانبی بیستمین نمایشگاه نفت،گازه پالایش و پتروشیمی از اجرای 360 کیلومتر خط لوله برای پایداری شبکه گاز در سال 94خبر داد و گفت: برای اجرای این پروژه بیش از 2500 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی در ادامه در خصوص انتقال گاز به استان سیستان و بلوچستان از طریق خط هفتم سراسری گفت: خط هفتم از عسلویه تا ایرانشهر به طول 900 کیلومتر احداث و تزریق گاز شده که هدف از اجرای این طرح علاوه بر گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان زمینه ای برای صادرات گاز به پاکستان نیز خواهد بود. 

وی ادامه داد: بخشی از این خط لوله از ایرانشهر به زاهدان 260 کیلومتر با خط 26 اینچ و نیز از زاهدان به زابل و نیز از زابل به خود زابل دو خط 127 کیلومتری با خط لوله 20 اینچ اجرا می‌شود که با اجرای آن 4 هزار خانوار استان سیستان و بلوچستان تحت پوشش گاز خواهند بود.  

وی با بیان اینکه  بخشی از خط دهم سراسری از پتاوه تا اصفهان حدود 175 کیلومتر تزریق گاز کردیم، ادامه داد: بخشی از خطوط لوله در سال 92 به دلیل برخی از مسائل در بالادست از پتاوه تا پل کله حدود 80 کیلومتر باقی مانده بود که در سال 93 به منظور افزایش انتقال گاز اجرایی شد.

غریبی در خصوص توقف خط دهم سراسری گفت: روند اجرایی این پروژه به کندی صورت می‌گیرد برای توسعه آن 10 میلیارد دلار اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه خط ششم سراسری سال گذشته از عسلویه تا بیدبلند به طول 500 کیلومتر اجرا شده است، افزود: خط اهواز تا دهلران حدود 60 کیلومتر با خط لوله 56 اینچ در دست اجرا می‌باشد.

مدیرعامل شرکت مهندسی توسعه گاز ایران گفت: انشعاباتی نیز در حوالی دزفول به طول 125 کیلومتر با خط 20 اینچ در مرحله تست قرار گرفته است و از همین منطقه یک انشعاب 85 کیلومتری با خط 12 اینچ به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

غریبی ادامه داد: همچنین کوهدشت به سمت خرم‌آباد با خط لوله 36 اینچ به طول 75 کیلومتر در حال برگزاری مناقصه است که با این روش تقویت سامانه گاز در سمت استان لرستان صورت می‌گیرد همچنین 20 کیلومتر بالای کوهدشت که به خط لوله 48 اینچ از این انشعاب حدود 230 کیلومتر مسیر صادرات گاز به عراق است که این انشعاب در دو بخش اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران افزود: این انشعاب در دو بخش اجرا می‌شود که بخش ابتدایی انشعاب آن حدود 130 کیلومتر به چهارمله است که ادامه آْن به سمت نفت شهر حدود 100 کیلومتر با خط لوله 48 اینچ در مرحله تست قرار گرفته و به زودی آماده بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: همچنین در اهواز از همین خط یک انشعاب 141 کیلومتر با خط لوله 48 انیچ به سمت ایران و عراق و شلمچه اجرا می‌شود که بتوانیم مسیر بصرهرا گازرسانی کنیم.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز