خبرگزاری کار ایران

سیستم برق اتوبوس‌های اسکانیا کاملاً هوشمندانه عمل می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۸۱۳

عملکرد سیستم برق‌رسانی اتوبوس‌های اسکانیا کاملاً هوشمند است و طوری طراحی شده که در صورت اختلال خودبه‌خود برق را قطع می‌کند.

یکی از مباحث مهم در بحث ایمنی اتوبوس‌های مسافربری سیستم برق‌رسانی آنهاست که در زمان بروز حوادث بتواند به صورت هوشمند عمل کند.

حجت شریفی یکی از تکنیسین‌های فنی شرکت عقاب افشان در گفت‌وگو با ایلنا با بیان این مطلب افزود: اتوبوس‌های اسکانیا مجهز به مدرن‌ترین تجهیزات فنی دنیا هستند و همواره با رشد صنعت و تکنولوژی در دنیا به‌روز می‌شوند.

وی در این گفت‌وگو تاکید کرده است: عملکرد سیستم برق‌رسانی اتوبوس‌های اسکانیا کاملاً هوشمند است و طوری طراحی شده که در صورت اختلال خودبه‌خود برق را قطع می‌کند.

گفت‌وگوی ایلنا با حجت شریفی در ذیل می‌آید.

 

چقدر اتوبوس‌های شرکت عقاب افشان به استانداردهای جهانی نزدیک هستند؟

با توجه به اینکه ما با سیستم تولید و خدمات پس از فروش محصولات شرکت عقاب افشان سر و کار داریم، می‌توانم بگویم که کاملاً به‌روز هستیم و تولیدات این شرکت از لحاظ ایمنی، رفاه و آسایش تقریباً هیچ چیزی کم ندارد و همان طور که در رسانه‌ها و آمار بین‌المللی شنیده‌ایم، اسکانیا یکی از محصولاتی است که به‌روز عمل کرده است.

 

قبلاً با شرکت‌های دیگری کار کرده‌اید؟ چه امتیازات و وجوه تمایزی بین اسکانیا و دیگر برند‌ها وجود دارد؟

من قبلاً مدتی در شرکت ولوو فعالیت می‌کردم.‌‌ همان موقع هم سیستم ترمز اسکانیا بسیار بهتر از سیستم ترمز ولوو و ایمن‌تر از این برند بود. به عبارت دیگر، حتی در زمان آغاز فعالیت اسکانیا در ایران، سیستم نگهدارنده و کنترل سرعت اسکانیا خیلی پیشرفته‌تر از محصولات سایر شرکت‌ها بود. در حال حاضر، شرکت عقاب افشان محصولات بیشتر، متنوع‌تر، پیشرفته‌تر و  بسیار باکیفیت اسکانیا را در داخل کشور تولید می‌کند و در عین حال تمام محصولات این شرکت با تکنولوژی و علم روز در حال توسعه است.

 

دلیل توفیق اسکانیا چیست یا به عبارتی چه ویژگی‌هایی زمینه این برتری را برای محصولات شرکت عقاب افشان فراهم کرده است؟

به نظرم هر مجموعه‌ای از یک هرم تشکیل شده است و اگر رأس هرم، تفکرات رو به جلو، به‌روز و جهانی داشته باشد، مسلماً موجب پیشرفت مجموعه می‌شود. مطمئن باشید هیچ مجموعه‌ای مایل نیست محصول آینده‌‎اش نسبت به تولید قبلی‌اش پسرفت داشته باشد. همین نگاه در شرکت عقاب افشان باعث شده محصولی که این شرکت به بازار عرضه می‌کند، همواره تجهیزات مکمل دیگری داشته باشد. برای مثال، سیستم ترمز در اتوبوس‌هاس جدید اسکانیا به سامانه الکترونیکی مجهز شده است.

 

درباره ویژگی سیستم برق اتوبوس‌های اسکانیا توضیح دهید.

من در مقام کسی که مدت 9 سال است در بخش خدمات پس از فروش عقاب افشان به عنوان برقکار مشغول به کار هستم، می‌توانم بگویم که سیستم برق اتوبوس‌های ما از 9 سال پیش تاکنون بسیار پیشرفت داشته و ایمنی بیشتری را برای رانندگان و مسافران فراهم کرده است. برای مثال، ما تا چند وقت پیش سیستم اعلام حریق داشتیم ولی در حال حاضر سیستم اطفای حریق هم به آن اضافه شده است. با توجه به این تکنولوژی، اگر به هر دلیلی آتش‌سوزی در اتوبوس اتفاق بیافتد، این سیستم با سنسورهای بسیار قوی داخلی بلافاصله از‌‌ همان نقطه خطر، شروع به خاموش کردن حریق می‌کند. البته عوامل آتش‌سوزی، بیشتر بیرونی است؛ یعنی داخل خودرو دلیلی برای آتش‌سوزی وجود ندارد.

 

منظور شما این است که موضوع آتش‌سوزی‌ها به دستکاری‌ها و اعمال تغییرات خودسرانه کاربر در سیستم اتوبوس برمی‌گردد؟

بله، دقیقاً. استفاده غیراصولی از محصول می‌تواند باعث این امر شود. من به عنوان راننده باید پشت فرمان بنشینم و از رانندگی خود لذت ببرم، ولی تفکرات زیاده‌خواهانه برخی از رانندگان در مورد قاچاق سوخت، کالا و حتی مسافر باعث می‌شود فضایی در زیر اتوبوس تعبیه کنند که به سایر بخش‌های خودرو صدمه می‌زند. این گونه رفتارهای خودسرانه در درازمدت باعث بروز سوانح می‌شود و علت آن تغییرات غیراستانداردی است که خود رانندگان یا مالکان در خودرو ایجاد کرده‌اند.

 

چه تغییرات مثبتی در سیستم برق مدل‌های جدید اسکانیا ایجاد شده است؟

از آنجا که در خودرو‌های قدیمی، رانندگان امکان دسترسی به سیم‌کشی‌های داخلی را برای اضافه کردن چراغ و تزیینات داخلی داشتند، سیم‌کشی اصلی اتوبوس آسیب می‌دید اما اتوبوس‌هایی که به تازگی تولید می‌شوند این امکان را از راننده می‌گیرند، چون سیستم پیشرفته الکترونیکی در داخل خودرو تعبیه شده است که فقط به اندازه مصرف، برق تولید می‌کند. عملکرد این سیستم کاملاً هوشمندانه است و طوری طراحی شده که در صورت اختلال خودبه‌خود برق را قطع می‌کند. این ویژگی موجب افزایش ایمنی و جلوگیری از اعمال تغییرات کاربر در سیستم برق اتوبوس‌های اسکانیا می‌شود. این نکته را هم بگویم که کلاً ناوبری با اتوبوس‌های عقاب افشان، از جمله مدل‌های درسا و مارال، بسیار راحت‌تر از انواع دیگر است و راننده شرایط بهتر و تمرکز بیشتری دارد که این مورد پیشرفت قابل ملاحظه‌ای به شمار می‌رود.

 

رضایت مشتریان را در زمینه خدمات پس از فروش اتوبوس‌های اسکانیا چگونه ارزیابی می‌کنید؟

معمولاً مشتریان هم از پایین بودن سطح استهلاک و هم از خدمات عرضه شده برای این اتوبوس‌ها راضی هستند و علت نارضایتی‌های موردی هم عوامل بیرونی است؛ مثلاً بالابودن قیمت قطعات یدکی که بیشتر مربوط به تحریم‌هاست و شرکت در آن نقشی ندارد. با این حال، رانندگان در کل هم از فروش و هم خدمات پس از فروش، کارایی و تجهیزات اتوبوس‌های عقاب - اسکانیا رضایت خاطر دارند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز