خبرگزاری کار ایران

معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی :

معماری غرفه ایران در اکسپو ضعیف نیست / پاویون ایران سفره‌ای در حال پرواز؛ استعاره‌ای از سرزمین هزار آبادی

برخی افراد با تمسک به عکس‌های زمان آماده‌سازی و پیش از افتتاح درصدد بوده‌اند که زحمات تیم اجرایی ایران در اکسپو را زیر سوال ببرند اما ما به خوبی به ریشه‌ و منابع این خبر‌ها و اطلاعات نادرست واقفیم.

معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر طراحی قوی و منحصربه فرد غرفه ایران در اکسپوی میلان گفت: اگر معماری غرفه ایران ضعیف بود به عنوان یکی از بهترین‌ها شناخته نمی‌شد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد قنبری، با تاکید بر اذعان گردشگران به زیبایی و جذابیت غرفه ایران، خاطرنشان ساخت: حضور شکوه‌مند ایران در میلان و موفقیت در جذب بازدیدکنندگان به اشکال مختلف قابل مشاهده است؛ از تعریف و تمجید گردشگران و رسانه‌های خارجی تا تمایل بازدیدکنندگان به گرفتن عکس‌های یادگاری در کنار غرفه ایران همگی شاهدی بر این مدعا است.

وی با انتقاد از کسانی که درصدد هستند واقعیت حضور موفق ایران را مجعول جلوه دهند، تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد با تمسک به عکس‌های زمان آماده‌سازی و پیش از افتتاح درصدد بوده‌اند که زحمات تیم اجرایی ایران در اکسپو را زیر سوال ببرند اما ما به خوبی به ریشه‌ و منابع این خبر‌ها و اطلاعات نادرست واقفیم.

معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌ها با بیان اینکه طراحی غرفه در اکسپو‌ها با توجه به موضوع و محور آن متفاوت است، تصریح کرد: با توجه به محوریت موضوع غذا و محصولات کشاورزی در اکسپوی میلان باید طرحی انتخاب می‌شد که از یکسو با شعار اکسپو و از سوی دیگر با سابقه فرهنگی ایران متناظر و بیانگر فرهنگ وآداب و رسوم کشور باشد به همین دلیل سفره انتخاب شد و انتقاد به آن و یا ادعای متناقض بودنش با موضوع اکسپو به هیچ وجه محلی از اعراب ندارد.

قنبری در تشریح این موضوع افزود: سفره یکی از مهم‌ترین جلوه‌های فرهنگی مرتبط با غذا در نزد ایرانیان است که خاصیت دربرگیرندگی دارد و می‌تواند ظرفی باشد برای ظرف‌های دیگر؛ طرح پاویون ایران سفره‌ای است در حال پرواز و استعاره‌ای از سرزمین هزار آبادی است که راه و رسم زندگی و باور مردمان مختلف کشور را در قالب طرح‌ها و نگاره‌ها و محصولات مختلف نشان می‌دهد؛ به همین دلیل انتقاداتی که در خصوص چرایی انتخاب این طرح و یا عدم ارتباط آن با موضوع اکسپو مطرح می‌شود بی‌مورد و نادرست است.

وی خاطرنشان کرد: سفره حاوی فرآورده‌های مادی و ذهنی مردم ایران در رابطه با موضوع اکسپو است و تمام نمادهایی که برای هرچه بهتر نمایش دادن فرهنگ ایرانی انتخاب شده معنادار و کاملا منطبق بر پیشینه‌های فرهنگ ایرانی است و متناقض دیدن این موارد بسیار جای تعجب دارد.

کد خبر : ۲۷۶۱۰۵