خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با ایلنا:

سیگنال کشتی مرسک برای امریکا بی‌جواب ماند/ دولت دانمارک تعهد داد

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۱۷۵

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه کشتی مرسک از ناوگان نظامی آمریکا در خواست کمک کرده بود، گفت: کشتی مرسک تیگرس برای ناوگان نظامی امریکا سیگنال فرستاده بود و در خواست کمک داشت اما این حق ایران بود که کشتی را توقیف کند تا سازمان بنادر تعهدات لازم را از طرف مقابل بگیرد، در نهایت نیز دولت دانمارک تعهدات لازم را داد و کشتی آزاد شد.

احمد بخشایش در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: وقوع یک اختلاف مالی بین یک شرکت ایرانی و خطوط کشتی رانی مرسک به این دلیل بود که این خط کشتیرانی بین المللی می بایست حدود 400 هزار دلار به طرف ایرانی پرداخت می کرد اما با استنکاف از این امر اختلاف باقی ماند.

وی در تشریح ادامه این اختلاف مالی گفت:  با گذشت زمان این رقم به 3 و نیم میلیون دلار رسیده بود. به همین دلیل دادگاه به سازمان بنادر حکم داد که موضوع را پیگیری کند و سازمان بنادر نیز مراتب را به اطلاع آن خط کشتیرانی بین المللی رساند اما باز هم توجهی به این مساله صورت نگرفت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی در خصوص برخورد با کشتی مرسک تیگرس توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: پس از عدم تمکین کشتی نسبت به درخواست سازمان بنادر، نیروی دریایی ایران وارد موضوع شد و با توقیف کشتی آن را به ایران آورد .

بخشایش با بیان اینکه کشتی در آبهای ببین المللی و در نزدیکی خلیج عدن توسط ایران توقیف شد، گفت: اهمیت موضوع وقتی بیشتر می شود که به همزمانی حمله سعودی ها به یمن و حمایت ناوگان دریایی امریکا از این حمله توجه کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز