خبرگزاری کار ایران

امکان همکاری ایران و قزاقستان درزمینه های فنی و مهندسی، غلات ،کشاورزی و توریسم

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۳۸۲

معاون آسیا و اقیانوسیه اتاق ایران در نشست فعالان اقتصادی ایران و قزاقستان در تبیین ظرفیت های همکاری دو جانبه گفت: زمینه های فنی ومهندسی، غلات و کشاورزی، توریسم و ایجاد شهرکهای صنعتی برخی از ظرفیتهای مناسب برای گسترش مناسبات میان دو کشور محسوب می شود.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی اتاق ایران، دیمیتری کاشینکوف مدیرکل صنعت و سرمایه گذاری اتاق ملی کارآفرینان قزاقستان در دیدار با علی اصغر فرشچی توسعه همکاریهای دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

معاون آسیا و اقیانوسیه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، تصریح کرد: بهبود امور نیازمند امضای موافقتنامه هایی میان ایران و قزاقستان است.

فرشچی با تأکید بر اهمیت روابط ایران و کشورهای مشترک المنافع بویژه قزاقستان، گفت: سال گذشته هیئت های متعددی به دو کشور اعزام شدند که می توان به سفر ریاست جمهوری ایران به همراه ریاست اتاق ایران و هیاتی یکصد نفره به قزاقستان، سفر معاون ریاست جمهور قزاقستان به ایران و پانزدهمین اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه خزر در ایران با حضور قزاقستان، اشاره کرد که این موارد دلیلی برای توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور است.

بنابراین گزارش، مدیرکل صنعت و سرمایه گذاری اتاق ملی کارآفرینان قراقستان هدف از سفر هیات همراه خود به ایران را کمک به توسعه و تسهیل اقدامات شورای تجاری دو کشور دانست و گفت: این سفر منجر به تعریف روابط و ترسیم نقشه راه جدید اقتصادی میان دو کشور خواهد شد.

کاشینکوف افزود: تشکیل این جلسات به شناخت مشکلات میان دو کشور کمک می کند و دو طرف ضمن آگاهی از ظرفیت های تجاری یکدیگر، دولت های خود را نیز از این مسائل آگاه می کنند.

این مقام قزاق اظهار داشت: طی مذاکرات هیات قزاق با فعالان اقتصادی ایرانی، پیرامون سرمایه گذاری آنها در معدن و صنعت سوآپ قزاقستان، شروع عملیات سوآپ نفتی بین دو کشور، صادرات غلات و دانه های روغنی از قزاقستان و برقراری پرواز مستقیم هوایی از تهران به بندر آکتائو تبادل نظر شد.

کاشینکوف گفت: فعالانی در بخش های بانک، صادرات غلات و دانه های روغنی، تولید آهن آلات و معدن در هیات قزاق حضور دارند و با همتایان خود برای توسعه همکاری مشترک مذاکره خواهند داشت.

مدیرکل صنعت و سرمایه گذاری اتاق ملی کارآفرینان قراقستان خواستار استمرار نشست میان فعالان اقتصادی دو کشور شد.

همچنین در این نشست امیر عابدی رئیس شورای مشترک ایران و قزاقستان، در اتاق ایران گفت: نشست فعالان اقتصادی ایران و قزاقستان گام اول شورای مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان است و دو طرف ایرانی و قزاقستانی از شرایط فعالیت اقتصادی و بازارهای یکدیگر، اطلاعات شفاف و کاملی ندارند که تشکیل و ثبت شورای مشترک ایران و قزاقستان در اتاق ایران می تواند به بهبود این شرایط کمک کند.

وی افزود: قزاقستان با جمعیت کم اما مساحتی دو برابر ایران و همسایگی با چین و روسیه ظرفیت های زیادی برای فعالیت اقتصادی با کشورمان دارد.

عابدی تصریح کرد: دو کشور در زمینه صدور روادید، حمل و نقل کالا و مسائل بانکی مشکلاتی دارند که مانع توسعه تجاری دو کشور شده و شورای مشترک به حل آنها می تواند کمک کند.

فعالان اقتصادی ایران و قزاقستان در اتاق ایران هفته گذشته ظرفیت های همکاری دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز