خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهادکشاورزی خبرداد:

خرید 130 هزارمحموله گندم به ارزش 10 هزار میلیارد ریال

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۴۵۸

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران بر ضرورت تخصیص اعتبار برای خرید تضمینی گندم تاکید کرد و گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون 130 هزار محموله گندم به ارزش 10 هزار میلیارد ریال به صورت تضمینی از کشاورزان 9 استان کشور خریداری شد.

به گزارش ایلنا از شرکت بازرگانی دولتی ایران، علی قنبری افزود: طی این مدت 900 هزار تن گندم توسط کشاورزان تحویل مراکز خرید تضمینی دولت شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 210 مرکز خرید متعلق به این شرکت، مباشرین و بخش خصوصی در استان های خوزستان، ایلام، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان خرید تضمینی گندم از کشاورزان را انجام می دهند.

مدیرعامل این شرکت چالش پیش روی خرید تضمینی گندم را تامین نقدینگی اعلام کرد و گفت: قصد داریم که وجوه کشاورزان بابت فروش گندم هایشان به روز پرداخت شود که برای این کار لازم است تا اعتبارات مورد نیاز به موقع تامین و تخصیص یابد.

وی تصریح کرد: چنانچه اعتبارات خرید به موقع اختصاص داده نشود و در پرداخت وجوه گندم ها خللی ایجاد گردد، علاوه بر اینکه راه برای حضور دلالان و سودجویان در فرآیند خرید باز خواهد شد، میزان گندم تحویلی به مراکز خرید دولتی نیز کاهش می یابد و اشتیاق و تمایل کشاورزان برای فصل آتی کاشت و در نتیجه پروژه رسیدن به خود اتکایی در تولید و تامین گندم کشور از طریق داخل با مشکل مواجه می شود.

معاون وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: تاکنون با تعامل و همکاری مثبت بانک کشاورزی، پرداخت ها به روز انجام شده لیکن با توجه به محدودیت منابع و اتمام تنخواه هزار میلیارد تومانی تخصیصی این بانک، تداوم و استمرار پرداخت به روز بهای گندم منوط به تخصیص سریع اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی است که انتظار می رود؛ این سازمان جدول اعتبارات خرید را تنظیم کرده و ابلاغ و اعتبارات مورد نیاز را در اسرع وقت تخصیص دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز