خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل رجا در گفت وگو با ایلنا مطرح کرد:

قطع واردات واگن های خارجی / ورود 300 واگن مسافری جدید به ناوگان/ احیای خط تولید ایریکو

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۹۷۶

مدیرعامل شرکت قطارهای مسافربری رجا از قطعا واردات واگن های خارجی به کشور در سال 94 خبر داد و گفت:‌ در سال جاری چیزی حدود 12000 صندلی جدید به ناوگان حمل و نقل مسافری ریلی اضافه می شود که تمام آن تولید داخل است.

حسن موسوی نژاد در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه واردات واگن خارجی به ناوگان متوقف شده است،‌ گفت:‌ در سال جاری  چیزی حدود 250 الی 300واگن مسافری جدید تولید داخل و قریب به 200 واگن بازسازی شده به ناوگان اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: هر واگن به طور متوسط 40 صندلی دارد که این تعداد واگن جدید و نو چیزی حدود 12000 هزار صندلی به صندلی های ناوگان اضافه می کند.

مدیرعامل رجا با تاکید بر بهبود وضعیت صنایع حمل و نقل ریلی در دولت جدید، اظهار کرد:‌ خوشبختانه خط تولید کارخانه های ریلی احیا شده است و در حال حاضر ایریکو مسئول مونتاژ 4 ست ریل باس است و قطعات سایر واگن هایی که در دست تولید هستند هم در حال ترخیص است و تولید پیوسته ای تا یک و سال و نیم آینده برای شرکت ایریکو گارانتی شده است.

موسوی نژاد افزود:مشکلات شرکت واگن پارس هم به جا مانده از سال های گذشته است و در حال حاضر خط تولید این شرکت هم با ظرفیت محدودی فعال است و امیدواریم این شرکت بتواند مشکلاتشان را رفع کنند اما این شرکت دچار مشکلات بسیار جدی مالی و مدیریتی است.

وی ادامه داد: همچنین شرکت پلور سبز هم از سال گذشته تا کنون بالاترین تولید در تاریخ فعالیت کارخانه را داشته و در این بازه 16 واگن مسافری را تحویل داده است و 8 واگن دیگر هم آماده به تحویل دارد.

مدیرعامل رجا با بیان اینکه اعتبارات حاصل از منابع دولتی به شرکت راه آهن و معاونت ساخت اختصاص داده می شود،‌گفت:خوشبختانه در دولت یازدهم اعتبارات به طور قابل توجهی افزایش یافته است اما متاسفانه در بخش ریلی این دستاوردها همواره در بازه زمانی طولانی حاصل می شود.

موسوی نژاد افزود: عمر پروژه های ریلی معمولا بیشتر از 5 سال است و پروژه هایی که امسال قابلیت بهره برداری دارند پروژه هایی هستند که در سنوات سال های گذشته شروع به کار کرده اند.

وی تاکید کرد: امیدواریم سرمایه گذاری هایی که در این حوزه انجام شده است به زودی به قرارداد تبدیل شود البته این پروسه در بخش ریلی مانند قطار دیر راه می افتد اما زمانی که به راه می افتد ترمز ندارد و روند صعودی در پیش می گیرد.

مدیرعامل رجا همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه حمل و نقل ریلی در هفته آینده گفت:‌نمایشگاه سالانه حمل و نقل ریلی به صورت یکپارچه با حضور شرکت ها و انجمن صنفی و صنایع حمل و نقل ریلی بر می گزار می شود در واقع محل گردهمایی تمام دست اندر کاران حمل و نقل ریلی است .

وی ادامه داد: این نمایشگاه در واقع در راستای حمایت و توسعه صنایع داخلی حمل و نقل ریلی، استفاده از تکنولوژی های جدید و بازتاب اتفاقاتی که در دنیا در این زمینه رخ می دهد، است و استفاده از تجربیات سایر کشورها و همکاری بین بخش های مختلف حمل و نقل ریلی در دستور کار قرار دارد.

موسوی نژاد درباره حضور شرکت های خارجی در این نمایشگاه گفت:‌ شرکت های خارجی از کشورهای اروپایی،‌ همسایه و چین هم در این دوره حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد:‌ امسال شرکت رجا امضا و انعقاد قراردادی با شرکت ها در این  نمایشگاه نخواهد داشت اما قطعا این برنامه ها در دستور کار سایر شرکت ها قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز