خبرگزاری کار ایران

در دیدار با عمار حکیم مطرح شد؛

تاکید ربیعی بر تحکیم پیوندهای دوکشور با گسترش زمینه‌های اقتصادی

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، سه شنبه شب در دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشورمان، با اشاره به تحولات جاری در منطقه تاکید کرد که وجود رویکرد مشترک تهران - بغداد ضروری است.

به گزارش ایلنا، سید عمار حکیم در دیدار علی ربیعی که در بغداد بسر می‌برد، گفت: روابط ایران و عراق به نحوی درمنطقه به هم گره خورده و بنابراین وجود یک رویکرد مشترک ضروری است.

وی با استقبال از سفر وزیر کار ایران به عراق، گفت : هر هیاتی که میان دو کشور مبادله می‌شود و رفت و آمد می‌کند، گامی در جهت تحکیم روابط دو کشور تلقی می‌شود.

حکیم، با بیان اینکه ظرفیت‌های همکاری و ارتباطات دو کشور بسیار بالاتر از حد فعلی است، گفت: در حال حاضر بیشتر تمرکز دو کشور بر رویکردهای امنیتی است اما باید ارتباطات دو کشور در همه حوزه‌ها گره بخورد و مصالح دو کشور به هم نزدیکتر شود.

وی در تاکیدی بر ضرورت عمق بخشیدن به روابط دو کشور و گره خوردن این روابط به هم، به کاهش قیمت نفت درماه های اخیر اشاره کرد و گفت : این اتفاق تاثیر زیادی بر اقتصاد دو کشور ایران وعراق گذاشت که البته برعراق این تاثیر بیشتر بود.

 وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی کشورمان نیز دراین دیدار به ظرفیت‌ها وتوانمندی‌های مجموعه های اقتصادی، صنعتی وحمایتی زیر نظر وزارت خانه متبوعش اشاره و بر تحکیم پیوندهای دوکشور در زمینه های مختلف بویژه اقتصادی تاکید کرد.

 

 

کد خبر : ۲۷۷۱۰۹