خبرگزاری کار ایران

اتمام اعتبار بسته‌های اینترنتی تلفن همراه اطلاع رسانی می‌شود

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات در پی گلایه برخی از مشترکان اپراتور دوم تلفن همراه درباره عدم اطلاع رسانی بسته‌های تشویقی اینترنتی و کاهش شارژ برای مشترکان اعتباری گفت: اتمام اعتبار بسته‌های اینترنتی تلفن همراه اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش ایلنا و به نقل  از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، غلامرضا داداش‌زاده افزود: براساس مفاد موافقت نامه پروانه اعطا شده به شرکت خدماتی ارتباطی ایرانسل، اطلاعات مربوط به نحوه خرید، فعالسازی و استعلام مانده حساب طرح‌های تشویقی و بسته‌های تخفیفی اینترنت از طریق پورتال رسمی این شرکت به مشترکین اطلاع رسانی می‌شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل برای اطلاع مشترکان از وضعیت بسته‌های اینترنتی خریداری شده، شامل میزان اعتبار حجمی یا زمانی بسته از دو روش پیامک و کد دستوری (USSD) استفاده می‌کند.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات در تشریح روش پیامکی اطلاع از وضعیت بسته‌های اینترنتی عنوان کرد: در این روش برای مشترکان اعتباری، در دو مرحله پیامکی با محتوای رو به اتمام بودن زمان یا حجم بسته ارسال می‌شود.

وی اظهارداشت: برای مشترکان دائمی نیز پس از اتمام اعتبار با ارسال پیامکی، آغاز مصرف اینترنت آزاد اطلاع رسانی می‌شود و هر دو این پیامک‌ها بدون سرشماره و با عنوان Irancell ارسال می‌شوند.

داداش‌زاده افزود: در روش کد دستوری USSD، مشترکان سیم کارت دائمی و اعتباری می‌توانند با وارد کردن کد دستوری #۴*۱*۵۵۵* از میزان اعتبار زمانی و حجمی بسته‌های اینترنتی خود مطلع شوند.

اواخر سال گذشته و در پی اعتراضات گسترده از سوی مشترکان شرکت ایرانسل به دلیل عدم اعلام پیامکی اتمام بسته‌های اینترنتی و محاسبه اینترنت با هزینه آزاد از سوی این اپراتور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این کار را غیرقانونی خواند و دستور رسیدگی به این تخلف ایرانسل را صادر کرد.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در ادامه دستور وزیر به منظور چاره اندیشی و رفع مسئله بسته‌های اینترنتی شرکت ایرانسل، یک مهلت سه ماهه برای این اپراتور به منظور به روز رسانی نرم افزار‌های مرتبط و جلب رضایت مشترکان در نظر گرفت که این مهلت ۱۵ اردیبهشت به اتمام رسیده بود.

کد خبر : ۲۷۷۱۴۸