خبرگزاری کار ایران

نخستین خط مستقیم کشتیرانی ایران و عمان راه‌اندازی شد

با راه اندازی این خط هزینه‌های حمل و نقل دریایی به عمان تا ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش ایلنا، معاون امور دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: فعالان گمرکی می‌توانند از این پس هر ۱۵ روز یک بار کالاهای خود را با دو فروند کشتی کانتینربر با ظرفیت هرکدام ۱۰۰ کانتینر و یک کشتی فله بر سه هزار تنی جابجا کنند.

نوفرستی گفت: با راه اندازی این خط هزینه‌های حمل و نقل دریایی به عمان تا ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

وی افزود: توزیع مستقیم کالا به این کشور به ازای هر تن ۱۰۰ دلار درآمد زایی برای بنادرکشور دارد و زمان جابجایی کالا نیز از یک هفته به یک روز کاهش می‌یابد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در آینده با جذب بار و افزایش سرعت صادرات کالابه کشور عمان، از کشتی‎هایی با ظرفیت بالا‌تر استفاده می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت کشتیرانی خدری جهان دریا که کشتی‌هایش در این مسیر تردد خواهند کرد گفت: کشتی‌های کانتینری با پیمودن ۱۸۰مایل دریایی معادل ۲۹۰کیلومتر طی ۳۶ ساعت مسیر بندر شهید رجایی را به بندر صحار عمان طی می‌کند.

خدری گفت: پیش از راه اندازی این خط کالاهای ایرانی به طور غیر مستقیم و از طریق کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد عمان می‌شد.

اوایل اردیبهشت امسال با سفر هیئت تجاری عمان به تهران تفاهم نامه ایجاد خط مستقیم کشتیرانی بین اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان و اتاق بازرگانی و صنایع عمان و شرکت خدری جهان دریا از بخش خصوصی به امضاء رسید.

نزدیکی بندر صحار به آبراه بین المللی تنگه هرمز بندرصحار، رابه رقیب بنادر امارات متحده عربی تبدیل کرده است.

در مراسم راه اندازی خط کشتیرانی ایران -عمان البوسعیدی رییس سازمان توسعه -تجارت عمان در ایران وشیرزادیان رییس اتاق بازرگانی ایران- عمان حضور داشتند.

کد خبر : ۲۷۷۲۸۶