خبرگزاری کار ایران

عباس آخوندی:

20 هزار واگن باری باید به ناوگان اضافه شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۶۰۹

تا سال 1404 باید 25 میلیارد دلار سرمایه گذاری در این حوزه انجام شود به عبارت دیگر سالانه 3.5 میلیارد دلار به سرمایه گذاری در این صنعت نیاز داریم این در حالی است که باید در کنار آن به فضای کسب وکار مناسب، تجارت وحوزه بین الملل توجه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس آخوندی در حاشیه سومین همایش حمل ونقل ریلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز درصنعت حمل ونقل ریلی به برنامه ریزی دقیقی نیاز داریم، گفت:طبق سند چشم انداز تا سال 1404 پیش بینی می شود 20 هزار کیلومتر زیربنای خط ریلی داشته باشیم.

وی ادامه داد: درکنار این باید 20 هزار واگن باری به ناوگان اضافه شود همچنین 2500 واگن مسافری هم باید در این بازه زمانی به ناوگان افزوده شود همچنین تا سال 1404باید 750لوکوموتیو ها به ناوگان اضافه کنیم.

آخوندی افزود: درکنار تمام این اهداف در سند چشم انداز 1404 تمام سیستم های علامت گذاری، سیستم های نظام کنترل راه آهن باید ارتقا پیدا کند.

وی ادامه داد: همچنین طبق اهداف ما در این سند باید مبادی ورود کلان شهرها ما نند تهران، مشهد، شیراز، اهواز، باید سه خطه و چهار خطه شوند.

آخوندی با بیان اینکه بسیاری از خطوط راه آهن فرسوده ومتعلق به 70 سال پیش هستند گفت: تمام اقدامات واهداف دولت در جهت نوسازی حمل و نقل ریلی است به طوری که تا سال 1404 باید 10 هزار کیلومتر راه آهن جدید ساخته شود.

وی با اشاره به میزان سرمایه گذاری مورد نیاز دراین صنعت گفت: تا سال 1404 باید 25 میلیارد دلار سرمایه گذاری در این حوزه انجام شود به عبارت دیگر سالانه 3.5 میلیارد دلار به سرمایه گذاری در این صنعت نیاز داریم این در حالی است  که باید در کنار آن به فضای کسب وکار مناسب، تجارت وحوزه بین الملل توجه داشته باشیم.

وزیر راه وشهر سازی با اشاره به رشد 150 درصدی نمایشگاه و همایش حمل ونقل ریلی امسال نسبت به سال گذشته گفت: دراین نمایشگاه 150 شرکت داخلی و20 شرکت بین المللی حضور داشتند و استقبال بسیار خوبی از سوی بخش خصوصی برای حضور دراین نمایشگاه شد.

آخوندی همچنین در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره موضوع بازگشایی حساب امانی پیش فروشها گفت:درایران در بخش پیش فروش کالایی برای آینده پیش فروش می شود اما معمولا خریداران نظارت بر کار ندارند و در این شرایط به سیستم امانی در بانکها نیاز داریم.

وی افزود: باافتتاح حسابهای امانی در نزد بانکها هم خریداران از فرآیند تولید ساخت و تحویل آن در مدت تاریخ زمانی مشخص اطمینان حاصل می کنند وهم پیشفروشنده از پرداخت اقساط خریدار مطمئن می شود و هم اینکه یک بانک در تمام این فرآیندها نظارت دارد وزمان بندی می کند.

وی تاکید کرد: برهمین اساس وطبق مصوبه هیات وزیران با بانک مرکزی هماهنگی هایی انجام شده و به تمام بانکها از جمله بانک مسکن ابلاغ شده است تا در ارائه این خدمات ورود کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز