خبرگزاری کار ایران

تاکید ایران و جایکا بر تداوم اجرای پروژه های مشترک کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۶۱۳

ایران و آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) بر تداوم اجرای پروژه های مشترک کشاورزی تاکید کردند.

به گزارش ایلنا از وزارت جهادکشاورزی، در دیدار هومن فتحی مدیرکل دفتر امور بین الملل و سازمان های بین المللی با کوهی ساتو نماینده جدید آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) در ایران بر تقویت و افزایش همکاری دوطرف در حوزه کشاورزی تاکید شد.

در این دیدار بخش های اولویت دار برای توسعه همکاری ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرکل دفتر امور بین الملل و سازمان های بین المللی وزارت جهاد کشاورزی در این دیدار، پروژه های مشترک میان ایران و سازمان جایکا از جمله پروژه مدیریت مشارکتی منابع آب در استان گلستان، پروژه مدیریت مشارکتی جنگل ها و مراتع در استان چهارمحال بختیاری، پروژه مکانیزاسیون برنج در هراز و پروژه یک روش یک محصول را موفقیت آمیز خواند.

وی با بیان اینکه ایران و سازمان جایکا، همکاری های دراز مدتی طی سال های گذشته داشته اند، اظهار داشت: این نشست فرصتی است تا پروژه های در دست انجام بین دو طرف در حوزه کشاورزی بررسی و مورد تبادل نظر قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با شناخت متقابلی که جایکا و وزارت جهادکشاورزی از توانمندی های یکدیگر دارند، سطح این همکاری ها و فعالیت های مشترک ارتقا یابد.

فتحی با اشاره به پروژه مشارکت مدیریت آب گلستان که با همکاری سازمان جهادکشاروزی این استان و سایر وزارتخانه ها و سازمان جایکا صورت گرفته، افزود: این پروژه در زمینه افزایش عملکرد تولید و کاهش مصرف آب، الگوی مشارکتی موفقی را ارایه داده است.

مدیرکل دفتر امور بین الملل گفت: برای پیگیری دستاوردهای این پروژه، یک کمیته نیز در سطح وزارتخانه تشکیل شده که با همکاری سایر وزارتخانه ها قرار است راهکارهای مختلفی برای استفاده از فن آوری ها و روش های این پروژه در سایر استان ها مورد بررسی قرار گیرد.

در این دیدار، کوهی ساتو نماینده ارشد آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) در ایران نیز سطح همکاری های این سازمان با ایران را برای پیشبرد پروژه های مشترک، خوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اهتمام و جدیت وزارت جهاد کشاروزی و سایر نهادها در ایران، پروژه های مشترک در حوزه کشاورزی به صورت موفقیت آمیز اجرا شده است.

وی پروژه راه اندازی مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هراز را از جمله پروژه های موفق دانست و افزود: این مرکز از سال 2011 برای کمک به آموزش کارشناسان در زمینه برنج راه اندازی شده و امروز مورد استفاده و آموزش کارشناسان دیگر کشورهای منطقه قرار گرفته است.

ساتو، مهمترین هدف ژاپن از اجرای پروژه های مشترک با ایران را برقراری و حفظ ارتباطات خوب با دولت ایران عنوان کرد و اذعان داشت: ما تلاش می کنیم با ارایه روش های توسعه ای، سطح این روابط را ارتقا دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز