خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

90 درصد قطعات خودروهای پرتیراژ کشور تولید داخل است

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۷۱۱

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 90 درصد قطعات خودروهای پرتیراژ کشور از جمله سمند، انواع پراید، پژو، تیبا، رانا، ام وی ام 110 و تندر در داخل ایران تولید می شود.

به گزارش ایلنا، محسن صالحی نیا در حاشیه بهره برداری از خط تولید ایربگ شرکت ایمن خودرو شرق در شهرک صنعتی بینالود در جمع خبرنگاران افزود: خودروهای پرتیراژ 85 درصد از سهم تولیدات خودرو در کشور را شامل می شود.

وی بیان کرد: سهم قطعات تولید داخل از سایر خودروها 70 درصد یا 50 درصد و در تعداد محدودی از خودروها به لحاظ حجم تولید و تعداد آنها به پنج درصد می رسد.

وی گفت: در سیاستهای جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت تلاش شده تا آن حجم از قطعات خودرو که به لحاظ اقتصادی از تیراژ مناسبی برخوردار نیست نیز طی توافق با شرکتهای همکار خود با تولید و صادرات بیشتر این عقب ماندگی را جبران کند.

صالحی نیا توسعه قطعه سازی خودرو در ارتباط با محصولات پرتیراژ را از برنامه های آتی وزارت صنعت، معدن و تجارت برشمرد و گفت: با توجه به افزایش تولید خودرو در کشور باید در ارتقای سطوح کیفی و ایمنی، توسعه پلت فرم ها و انعقاد قراردادهای جدید تحولی در بخش قطعه سازی خودرو به وجود آورد.

وی بیان کرد: به موازات توسعه خودروهای پرتیراژ واحدهای تولیدکننده قطعات خودرو نیز باید توسعه یابند تا با ایجاد ارزش افزوده مناسب سهم خود را در صنعت خودرو بازیابند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی مبنی بر تولید ایربگ در کشور گفت: تولید ایربگ در کشور هنوز به طور کامل بومی نشده و نیمی از قطعات آن از خارج از کشور وارد و مونتاژ می شود.

صالحی نیا با بیان اینکه ایربگ ها به صورت قطعه کامل از خارج از کشور وارد نمی شود، افزود: با عمق بخشی به تولیدات داخلی ، کشور می تواند همه قطعات ایربگ را تولید کرد.

وی گفت: ایربگی که به طور کامل در داخل کشور تولید می شود در خودروهای پرتیراژ مورد استفاده قرار می گیرد از این رو توسعه داخلی سازی ایربگ ها را در دستور کار قرار داده ایم.

معاون وزیر صمعت، معدن و تجارت تاکید کرد: باید با عمق بخشی بیشتر، کاهش ارزبری و نهایتا ارزش شناسی بیشتر صنعت خودرو و قطعه سازی آن را در کشور توسعه دهیم.

ظرفیت تولید صنعت قطعه سازی خودرو در استان خراسان رضوی با فعالیت هشت هزار نفر در 140 واحد تولیدی انجام می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز