خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد :

سند حمایت از بخش تعاون به سندی سیاستی تبدیل می شود

تعاونی های بازاریابی با رویکردهای عدالت محور الگوهای مناسب اقتصادی هستند / امسال سند حمایت از بخش تعاون به سندی سیاستی تبدیل می شود

به گزارش ایلنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد : از سال 93 برای بخش تعاون هفت برنامه به منظور ثبات در برنامه ریزی های تعاون طراحی شد که هر یک از آن ها شامل هفت برنامه فرعی دیگر بود و درمجموع با 49 برنامه اجرایی بنا داریم امسال گزارشی از این حوزه ارائه کنیم که سند حمایت از بخش تعاون را به سندی سیاسی تبدیل کنیم .

  بر اساس این گزارش، علی ربیعی  امروز در هشتمین همایش ملی بهره وری  افزود: بخش تعاون یکی از راهکارهای برون رفت ما از مشکلات اقتصادی به شمار می رود .

وی خاطرنشان کرد: تعاونی های تولیدی ، مصرف و نوع جدیدی از تعاونی های بازاریابی می توانند با رویکردهای عدالت محورانه  الگوهای مناسب اقتصادی ای باشند که به بهبود شرایط جامعه منجر شوند .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر برنامه ریزی در بخش تعاون افزود : همایش امروز برای توجه دولت به تعاونی ها به عنوان یک راهبرد به شمار می رود . 

ربیعی ادامه داد: درباه مفاهیم تعاونی و بهره وری بسیار سخن  گفته شده است اما کمتر به آن توجه نشان داده شده که لازم است به  دنبال دستیابی به نتایج ملموس باشیم  .

وی تصریح کرد : افرادی که به توسعه و رشد ایران علاقمند باشند به موضوع بهره وری نیز علاقه نشان می دهند .

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : سهم ما از رشد و توسعه باید بیش از وضع کنونی باشد و ما حتما نیازمند رسیدن به رشداقتصادی 8 درصدی هستیم که این امر  یک آرمان دست یافتنی است و باید برای دست یافتن به آن ، ابزارهای مناسب را بکار گیریم . 

ربیعی اضافه کرد : دولت در سال گذشته به 3 درصد رشد اقتصادی رسید و امیدواریم امسال نیز 5 درصد رشد اقتصادی را تجربه کنیم تابتوانیم خلاء های موجود  در زمینه اشتغال  را جبران کنیم .

وی یاد آورشد: پاسخگویی به مسائل اقتصادی نیز کارتعاونی هاست و امروزه از بهره وری به عنوان یک الگوی مدیریتی نام برده می شود .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به رشد بهره وری در کشورهای تازه صنعتی شده اظهارکرد : این کشورها حدود 50 درصد از رشد اقتصادی خود را با بهره وری به دست آورده اند اما متاسفانه درکشورمان ما عادت کرده ایم با پاشیدن پول تمام مشکلاتمان را حل کنیم .

 ربیعی افزود : بنده مخالف اصول اقتصادی و درصدد کتمان سرمایه های اجتماعی نیستم بلکه معتقدم تنها با پاشیدن پول تحول رخ نمی دهد .

وی اعلام کرد : درهژمونی جنگ امام راحل به موضوعاتی توجه داشتند که امروز نیز باید به این موضوعات بپردازیم  و یادبگیریم که چگونه  به تغییرات بنیادین دست پیدا کنیم .

وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی یاد آورشد : بهره وری و تعاون برای جوامعی که نمی توانند سرمایه گذاری داشته باشند راهکارهای مهم به شمار می روند .

ربیعی با تشریح دو رویکرد عاملیت ( انسان ها ) و ساختار ها پرداخت و افزود: تنها با تغییر رفتارانسان ها در محیط های کاری نمی توان به بهره وری رسید ، بلکه باید ساختارها نیز تغییر کند .

وی تصریح کرد: به عنوان مثال شخصی که در سازمانی در ایران مثلا دو تا سه ساعت کار مفید دارد اگر به کشوری دیگر مهاجرت کند به دلیل قرار گرفتن در ساختاری درست بهره وری خود را به مراتب افزایش می دهد و این امرنشانه ای ازضرورت  تغییرات اساسی درنیروهای کار و ساختارهای موجود است .

وی اظهار امیدواری کرد؛ که ازچنین همایش هایی که جنبه آموزشی نیزدارند راهکارهایی اجرایی حاصل شود .

کد خبر : ۲۷۷۸۹۱