خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور :

از رد اصلاحیه قانون نظام مهندسی در مجلس متعجب شدیم / بابت پخش برنامه ها به صدا و سیما پولی نمی دهیم

کد خبر : ۲۷۷۹۴۷

به دلیل نبود اطلاعات عده ای از مدیران سازمان به انجام اشتباه و تکرار آن عادت کرده و عملکرد خود را درست و صحیح می دانند.معتقدم مدیران روابط عمومی باید به صورت روشن وصریح اطلاعات محیط را به مدیران بگویند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با بیان اینکه بسیاری از سازمانها از افکار عمومی نسبت به عملکردشان اطلاع ندارند گفت: از عملکرد نمایندگان مجلس در خصوص عدم رای به اصلاح قانون نظام مهندسی متعجب شدیم چرا که بازخوردی از تفکر نمایندگان مجلس نسبت به عملکرد این سازمان نداشتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اکبر ترکان در نشستی با روابط عمومی های سازمان نظام مهندسی با بیان اینکه باید اطلاع رسانی دو سویه و از سازمان به محیط و از محیط به سازمان باشد گفت: هر سازمانی یک محور مشخصی دارد ارتباط سازمان با محیط یک ارتباط دو جانبه است و هم از محیط اطلاعات می گیرد و هم اطلاعات می دهد.

وی با بیان اینکه روابط عمومی ها پوسته یک سازمان هستند گفت: روابط عمومی پوسته ای است که سازمان را به محیط و محیط را به سازمان متصل می کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور افزود: محیطی که سازمان با آن در ارتباط است به دو بخش محیط عمومی ومحیط مرتبط تقسیم می شود که محیط مرتبط هم دو جنبه افراد و بنگاههای سهام دار و افرادو بنگاههایی که وقایع سازمان به آنها مربوط است تفکیک می شوند.

وی با تاکید براینکه باید انعکاس عملکرد سازمان در محیط به سازمان بازخورد داشته باشد گفت: بسیاری از سازمانها از افکار عمومی نسبت به عملکردخود اطلاع ندارند و نمی دانند مردم چه نظری نسبت به سازمان و عملکرد خود دارند.

ترکان با بیان اینکه بسیاری از سازمانها از بازخورد مردم و محیطهای مرتبط بی اطلاع هستند گفت: متاسفانه بسیاری از سازمانها نمی دانند در محیط بیرون درچه جایگاهی قرار دارند چرا که اطلاعات محیط به سازمان منتقل نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: روزی که اصلاحیه قانون سازمان نظام مهندسی کشور در مجلس رای نیاورد بسیار متعجب شدیم چرا که انتظار عدم رای گیری از سوی نمایندگان مجلس را نداشتیم این در حالی بودکه عده از نمایندگان در همان روز اظهار کردند اگر رای به انحلال سازمان نظام مهندسی گرفته می شد این طرح در مجلس حتما رای می آورد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور تاکید کرد: این رفتار نمایندگان مجلس نشان داد ما نسبت به محیط بیرون ومحیط مرتبط و افکار مردم از عملکرد سازمان بی اطلاع هستیم چرا که همواره در برخوردها ابراز رضایت می شود و همه چیز خوب به نظر می رسد اما فیدبکی از افکار عمومی به سازمان منتقل نمی شود.

ترکان با تاکید براینکه نباید چنین تصور کرد که همه مردم برنامه های صدا و سیما را تماشا می کنند گفت: بایداطلاعات محیطی از روشهای مختلفی به سازمان منعکس شود.

وی با تاکید براینکه با پول دادن به صدا و سیما برای پخش برنامه بسیار مخالفم گفت: از این پس هیچ هزینه ای بابت پخش برنامه ها در صدا و سیما نخواهیم داشت اگر برنامه هایمان و اهدافمان در جهت دفاع از حقوق مصرف کننده نهایی که همان مردم است باشد صدا وسیما بدون هیچ چشم داشتی برنامه ها را پخش می کند.

ترکان گفت: اگر به جایی رسیدیم که در انتخاب های مردم اولویت با خانه های با کیفیت بود می توان نتیجه گرفت که در ارائه اطلاعات به محیط بیرون موفق بوده ایم.

وی تاکید کرد: در انتظارات مردم هم خبررسانی های جامعی انجام نشده است و نتوانسته ایم این اطلاعات را منتقل کنیم که مصرف کننده هم در برابر حوادث ساختمانی مانند گاز گرفتگی ، حوادث آسانسور،‌زلزله و .... چه حقوقی دارند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور افزود: این درحالی است که تمام این موارد و تمام مشخصات یک ساختمان نظیر میزان مصرف انرژی، میزان مقاومت و ... در شناسنامه فنی ملکی ثبت و جمع آوری شده است.

وی تاکید کرد:  تمام دارایی های یک کارمند و اقشار متوسط خرید خانه است این در حالی است که همین با ارزش ترین دارایی مردم عمدترین فاقد کیفیت هستند چرا مهمترین دارایی یک خانواده نباید صد سال عمر داشته باشد تا چند نسل در آن زندگی کننند.

ترکان تاکید کرد: وظیفه ما این است که مردم را از حقوق خود مطلع کنیم و هر مهندسی که پای مدارک مربوط به ساختمان را امضا می کنند باید نسبت به آن متعهد باشند. اگر یک ساختمان مقاوم نیست به این معنا است که نقص هایی وجود دارد و قطعا عده ای در حال کلاه برداری در این صنعت هستند.

وی با بیان اینکه در قانون مهندسان امین مصرف کننده در ساخت وساز هستند گفت: تمام مقررات ملی ساختمان باید در پروسه ساخت وساز اجرا شود و مهر و امضای مهندسان باید در جامعه و بین مردم دارای اعتبار باشد.

وی افزود: نباید چنین تفکری در افکار عمومی بوجود آید که مهندسان تنها به دنبال ایجاد در آمد و اخذ پول بابت هر ساخت و سازی هستند.

ترکان با بیان اینکه نمونه افکار مثبت در جامعه نسبت به مهندسان را می توان در شهر قزوین دید گفت: خوشبختانه 75 درصد ساختمانهای این شهر و این استان با معیارهای فنی خوبی ساخته شده اند و احساس عمومی مردم نسبت به نظام مهندسی در این شهر خوب است.

ترکان ادامه داد: اما متاسفانه در برخی از نقاط هم نسبت به عملکرد مهندسان بی اعتمادی وجود دارد و همین دستگیری عده ای از متقلبان در رشته های مهندسی به این بی اعتمادی در مردم دامن می زنند.

رئیس سازمان مهندسی با بیان اینکه بی اعتمادی در احساس مردم نشان دهنده این است که در سازمان نقصهایی وجود دارد گفت: باید مدیران روابط عمومی سازمان را از آنچه که افکار عمومی نسبت به آن اظهار نظر می کنند مطلع سازند چرا که به دلیل نبود اطلاعات عده ای از مدیران سازمان به انجام اشتباه و تکرار آن عادت کرده و عملکرد خود را درست و صحیح می دانند.معتقدم مدیران روابط عمومی باید به صورت روشن وصریح اطلاعات محیط را به مدیران بگویند.

وی همچنین در باره صادرات خدمات مهندسی گفت: در صادرات خدمات در نظام مهندسی دستاورد قابل توجهی نداشتیم و تنها چند منطقه خدمات را به کشورهای مختلف صادر کرده اند از جمله ایلام که توانسته خدماتی را به کشور عراق صادر کند همچنین که در قزوین هم به تازگی در کربلا دفتر انجام خدمات مهندسی تاسیس کرده اند و استان گلستان هم توانسته اقداماتی را در کشور ترکمنستان انجام دهد همچنین خراسان هم برای حضور درچند کشور هدف گذاری کرده است.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز