خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل راه آهن:

70 هزار میلیارد تومان در صنعت حمل و نقل ریلی سرمایه گذاری می شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۰۳۶

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: طی هشت سال آینده 70 هزار میلیارد تومان در حوزه حمل و نقل ریلی توسط بخش خصوصی و دولت سرمایه گذاری می شود.

به گزارش ایلنا، محسن پورسید آقایی روز سه شنبه در اولین همایش فرصت های سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی، افزود: در این مدت ظرفیت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در حوزه بار و مسافر باید به چهار برابر افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید و مجلس شورای اسلامی با مصوبات قانونی به دنبال توسعه حمل و نقل ریلی در کشور هستند، ادامه داد: در این مدت ظرفیت حمل مسافر توسط ناوگان ریلی از 25 به 45 میلیون مسافر افزایش می یابد و حمل و نقل حومه ای نیز باید به آن اضافه شود.

وی با اشاره به طرح های مختلف راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده تا سال 1400 ظرفیت حمل بار توسط ناوگان ریلی کشور از 22 میلیارد تن کیلومتر باید به 88 میلیارد تن کیلومتر برسد.

مدیرعامل راه آهن افزود: از 70 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری مورد نیاز 24 هزار میلیارد تومان آن از طریق بودجه عمومی کشور، 22 هزار میلیارد تومان آن طبق مصوبات قانونی توسط وزارت نفت و 24 هزار میلیارد تومان دیگر باید با استفاده از سرمایه های بخش خصوصی تامین شود.

وی با بیان آنکه دولت یک سوم این منابع مالی را تامین خواهد کرد، افزود: راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز با ارایه بسته های حمایتی از هرگونه سرمایه گذاری بخش خصوصی در تامین ناوگان و زیربناهای حمل و نقل ریلی حمایت خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: دولت در سال جاری سه هزار میلیارد تومان در بودجه عمومی کشور برای اجرای طرح های مختلف حمل و نقل ریلی اختصاص می دهد و این نشان دهنده توجه جدی دولت و مجلس به توسعه حمل و نقل ریلی است.

وی دو خطه شدن بسیاری از خطوط، برقی شدن برخی از محورهای ریلی و استفاده از سیستم های هوشمند و کنترل مرکزی را از جمله طرح های راه آهن جمهوری اسلامی در توسعه حمل و نقل ریلی اعلام کرد.

وی گفت: تمام نیازهای صنعت ریلی کشور تا سال 1400 مشخص شده و در این همایش سرمایه گذاران و مسوولین راه آهن جمهوری اسلامی ایران آن را ارایه خواهند داد تا سرمایه گذاران بیشتری در این حوزه جذب شوند.

اولین همایش فرصت های سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی روز 29 اردیبهشت ماه سال جاری با حضور دست اندرکاران صنعت ریلی کشور برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز