خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا:

مجلس با هرگونه افزایش قیمت خودرو مخالف است

خودروسازان قصد دارند شرایطی را فراهم کنند که قیمت خودرو بازهم افزایش پیدا کند و مدیران دو غول بزرگ خودروسازی مهم‌ترین زمینه سازان افزایش قیمت خودرو هستند و از ماههای قبل با اظهار نظر در این زمینه سعی در رسیدن به هدف خود را دارند.

علی علی‌لو ، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که آیا درخواست افزایش ۱۵ درصدی بهای خودرو از سوی شرکت سایپا پذیرفته خواهد شد یا خیر؟، گفت: در حال حاضر هیچ گونه افزایش قیمتی از سوی خودروسازان به صلاح نیست و مجلس با اینگونه درخواست‌ها موافقت نخواهد کرد.

وی افزود: رئیس شورای رقابت چندی پیش به استناد گزارش تحقیق و تفحص  خودروسازان و به اتکا به مفاد این گزارش اعلام کرد که خودروسازان نباید هیچ گونه ادعایی برای افزایش بهای خودرو داشته باشند.

وی گفت: از نظر ما تنها ملاک، گزارش تحقیق و تفحص است و تنها در مواردی خاص که هزینه‌های خودروساز با استناد به مدارک افزایش یافته باشد می‌تواند افزایش قیمت خودرو منطقی باشد!

وی در خصوص رکود بازار نیز گفت: رکود تنها در بخش خودرو نیست و کل اقتصاد کشور با این موضوع درگیر است، اما تبعات آن شامل بازار خودرو نیز شده است ، اما امیدواریم در تیرماه با گشایشی که صورت می‌گیرد اتفاقات خوبی بیفتد.

به گزارش ایلنا، خودروسازان قصد دارند شرایطی را فراهم کنند که قیمت خودرو بازهم افزایش پیدا کند و مدیران دو غول بزرگ خودروسازی مهم‌ترین زمینه سازان افزایش قیمت خودرو هستند و از ماههای قبل با اظهار نظر در این زمینه سعی در رسیدن به هدف خود را دارند.

کد خبر : ۲۷۸۳۳۴